Great news

Het werd een lange, onrustige nacht voor mezelf. Het is niet tof Eric achter te laten op de mid-care als je weet dat hij ondraaglijke zenuwpijnen heeft in zijn rechterarm. De verpleging ging ervoor zorgen dat hij goed zou slapen. Rond 6u een douche en daarna ongeduldig wachten op het bezoek van Dr Martens bij Eric. Rond 7u hoor ik hem op de gang. Postief nieuws: de drain in zijn onderrug loopt goed en Eric mag vandaag opnieuw eten en wat rechter zitten. Zo kan ik hem weer een beetje opbeuren na deze heel moeilijke laatste dagen. Het ontbijt met een potje yoghurt en een slokje water doen hem deugd maar hij is daarna heel moe. Ik ga terug naar onze ziekenhuiskamer en laat hem rusten. Na de dagelijkse telefoontjes en mailtjes naar bezorgde familieleden en vrienden probeer ik nog wat te rusten. ’s Middags eet hij wat soep en de zalm met brocolli smaken hem precies. Toch niet teveel zodat zijn maag opnieuw kan aanpassen en gewoon worden aan vaste voeding. Maar als hij een sjoeke ziet als nagerecht kan hij het toch niet laten dat helemaal te verorberen, tot mijn grote spijt natuurlijk. Maar ik heb nog geen honger omdat ik zijn ontbijt deze morgen verorberd heb en ik ben blij hem zo bezig te zien.

In de namiddag komt Danny op bezoek en ik merk dat ozzen Eric heel blij is hem te zien. Hij heeft immers weer wat andere klap, zoals het personeelsfeest en herinneringen van toen moe Gierle in ’t ziekhuis lag. Toen ze op intensive lag, zag hij een tjopke ligge dat ni aangesloten was en besloot da efkes op zijn vinger te zette maar ’t machien begon direct te tuuten zodat hij het er maar vlug afhaalde.

Op Mid-Care wordt ozzen Eric goe opgevolgd. hij hangt dan ook vol draadjes, pluggen en drains.

Het belangrijkste is nu dat de drain in zijn onderrug blijft lopen. Na de operatie van dinsdag is dit nu van levensbelang. Bij  de 1ste operatie werd dr Martens verrast  met lekkend hersenvocht. Hij trachtte dit zo goed mogelijk te dichten maar uiteindelijk, na 7 dagen werd duidelijk dat dit niet gelukt was. Het ergste was nog dat dit gebeurde op de dag dat we normaal gezien naar huis zouden gaan.

Een drain in de onderrug zou een oplossing bieden. Het hersenvocht zou dan langs zijn ruggegraat naar beneden moeten lopen zodat de druk in zijn wonde verminderd werd. In het operatiekwartier probeerde men maar het lukte niet. Er zat niks anders op dan de operatie over te doen en nu te zorgen voor goed dichtend materiaal. Dr Martens had dit besteld en dinsdagnamiddag werd Eric opnieuw geopereerd.

Het bezoekje van 18u tot 19u deed me echt deugd. Ik merk dat hij weer wat positiever denkt ook al maakt hij zich enorm grote zorgen over de extra achteruitgang in beide armen en benen. Er is uitval van linkse en rechtse arm momenteel. Met zijn rechterhand kan hij niks meer, dus totale uitval,, geen gevoel meer in vingers, geen kracht,… enn links is nu ook de kracht fel verminderd en de motoriek is uitgevallen. Wat een miserie.

Hoe ik het doe, weet ik echt niet, maar ik blijf echt positief. Waarschijnlijk dankzij de vele telefoontjes, lieve SMS’kes en aanmoedigingen van familie, vrienden en collega’s. Ik wist eigenlijk hoeveel mensen er echt om ons geven.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Een gedachte over “Great news

  1. Hallo Rita,

    Heb net je verhaal gelezen. Lieve had ons in de Spaanse les wel verteld dat uwen Eric in het ziekenhuis lag, maar verder wist zij ook niks. Ik snap niet wat er precies aan de hand is, maar het lijkt mij toch wel ernstig te zijn. Daarom héél veel sterkte en hopelijk kunnen jullie binnenkort gezond en wel huiswaarts keren.

    grtjs, Maria

Geef een reactie

