Operatie 2 – dag 3

7u30 – Weer blij dat ik naar ozzen Eric kan om te helpen met zijn ontbijt. Ik heb nochtans redelijk goed geslapen tot een uur of 5 maar dat is niet zo met Eric. Hij heeft zelfs blijkbaar koorts gehad deze nacht. Deze morgen is hij wakker geschoten toen Dr Martens en het verpleegteam aan zijn bed stonden; plots het licht aan en hij zag niks omdat zijn bril niet opstond. De dokter was ontevreden omdat er onvoldoende vocht uit de drain was gekomen… pff zo zou ik ook ni willen wakker worden.

Ik voel me dan ook heel teneergeslagen terug naar mijn kamer gegaan en besluit, na ozze Leo en An gebeld te hebben om mijn hart te luchten, een flinke wandeling te maken naar het marktplein. Het zonneke schijnt en het doet me deugd. Er is al heel wat volk in de winkelstraten en ik koop voor Eric een voetcrème en droogshampoo. Zijn haar wassen is momenteel niet aan de orde dus misschien kunnen we hem zo zijn kopke es opfrisse. Als ik voorbij een kapsalon loop, besluit ik mijn haar es goed te late wasse en te brushe. Het deed me deugd want hier hoorde blijkbaar een stevige hoofdmassage bij en een lekker tasje koffie. Ik was weer helemaal klaar om ozzen Eric goedgegezind te gaan bezoeken.

Het middagmaal smaakte hem maar ik maakte me enorm veel zorgen. De drain in zijn nek werd vanmorgen verwijderd en zijn verband was weer helemaal nat. Dat kon nu toch weer niet waar zijn.. Ik mocht van de verpleegster bij hem blijven omdat zijn compagnon weer weg was. Zijn verband werd verzorgd en hij was enorm moe. Zijn gezicht lijkt zo smal daar op dat kussen en zijn gorgelende ademhaling klinkt zo zwaar.. Hij is toch zo zwak na deze 2de operatie…

Ik heb vandaag echt een lichtpuntje nodig. Yves en Nele komen op bezoek en ik kan weer even mijn hart luchten. Toch goed dit  samen te delen hen. Het doet me echt goed dat ze er zijn voor ons.

Wenke en Wim komen op bezoek en brengen een zelfgebakken appeltaart mee..  daar ga ik hem straks es goed mee verrassen. Het doet Eric deugd nog es met zijn lieve vriendinneke te praten. Hij ziet er precies in één keer een stuk beter uit en hij tettert er op los.. maar dit houdt hij natuurlijk niet lang vol. Wenke en Wim beseffen dit heel goed en houden het bezoekje dus kort. Zo’n collega daar wil ik voor tekenen. Yves en Nele komen nog even iets zeggen en nadien moet ik samen met hen iets gaan drinken in de cafetaria (zegt ozzen Eric).

Voor mezelf is het natuurlijk ook gezelliger om met hen samen iets te gaan drinken en nog wat te babbelen. Ik besluit dan toch maar om vanavond met Yves en Nele naar huis te komen en een nachtje in mijn eigen bed te slapen. Eigenlijk is het ook wel es nodig maar je cijfert jezelf natuurlijk wel weg in zo’n moeilijke situaties.

TIjdens zijn avondeten verorbert hij 2 pekalharingen en nog een stuk appelcake. Nele en de verpleger Yves komt nog even kijken of alle draadjes nog vasthangen en alle zakjes goed lopen. En dan zegt Eric zelf dat ik toch maar es even tijd moet nemen om mee naar ons huisje en ozze Max te rijden. Dat was echt waar  ik zat op te wachten. Ik verwittig nog even de verpleegster dat ik vannacht dus niet op de kamer ben en vraag om hem morgenvroeg te helpen met zijn ontbijt. Dat zullen ze daar graag doen want anders krijgen ze de kans niet.

Het is wel stil hier thuis; ik heb zitte prutse om de chauffage op te zetten en TV zien lukt niet, want er is iets mis met het Belgacom kastje. Daar begin het al en ik ben er nog maar een uurtje. Ik mis ozzen Eric hier thuis éh.. niet alleen voor het Belgacom kastje trouwens maar ik zou hem nog es graag nen hele dikke knuffel geven en dan samen gaan slapen …

Al slaap ik hier in ons huisje, mijn hart is bij hem in Aalst.

Geef een reactie

