Operatie 2 – dag 6

Vandaag ben ik extra vroeg wakker en heb al vanalles gepland.

Rond half 8 hoor ik Dr Martens en zijn team op de gang. We gaan samen tot bij Eric zodat hij ons wat meer info kan geven over de stand van zaken en de vooruitzichten. De drain loopt heel goed, zou nog tot vrijdag blijven zitten en vanaf morgen gaan ze deze hoger hangen. De wonde moet nu droog blijven en er is nog steeds infectiegevaar.

Na het ontbijt staat plots Dr Van Vyve voor het bed. Hij is een weekje op vakantie geweest en komt even goeiendag zeggen. Hij is een man met veel ervaring en stelt vanalle vragen aan Eric over zijn gevoel in zijn armen: voelt hij koud en warm, voelt hij prikkerige aanraking en zachte aanraking, test zijn reflexen en doet dit daarna ook van zijn benen. Hij is optimistisch en stelt ons gerust. Er is veel werk te doen maar dit komt in orde.

Ik laat Eric nu rusten en stap naar het secretariaat voor de papierenwinkel. Ik maak alles klaar om straks met Leo en An naar huis te rijden en het is zo alweer middag en tijd om Eric te helpen met zijn middagmaal: rijst met ananas en kip. De verpleegster brengt zijn medicatie en zijn spuit die ik zelf ook mag zetten, maar daar komt niks van. Bij moeke Gierle heb ik toch ook al insuline ingespoten !

Daarna maak ik een wandeling want het is lekker warm buiten. Hier vlakbij is een beek met een mooie wandelweg en op één van de bankjes installeer ik me met de gazet. Er is hier ook een grote vijver met eenden en het gekwaak van kikkers doet me aan thuis denken.

Bezoek van half 3 tot half 4. Hij ziet er goed uit, mijn ventje met zijn “ingeslagen” gezicht. Ze hebben hem zelfs heel goe geschore vandaag. Ik geef hem een voetmassage en trek nog even aan zijn vingers (die aanvoele als brokke vlees – maar da mocht ik ni opschrijve want da was goed voor nen horrorfilm).

De dag was weer vroeg begonnen, dus ik doe een middagdutje en heb zelfs geen schuldgevoel. Leo en An komen me wakkermaken en verdwaasd begin ik den uitleg van den doktoor te doen. Ze kunnen het allemaal ni goed volgen en ozzen Eric legt het dan zelf nog maar es uit tijdens het bezoek van 6 tot 7. De nieuwe patiënt naast Eric is zwaar ziek en rond half 7 komt Dr Martens kijken die dan besluit om Eric naar zijn kamer te laten brengen. Het is zo allemaal ineens en alle plannen moeten natuurlijk weer gewijzigd worden. Wat een geluk dat ik nog niet naar huis ben vertrokken. Ik blijf dus vannacht beter hier. Nele ging koke voor mij dus spijtig genoeg zal ik een andere keer reserveren. Ik bel Jef om af te spreken dat hij morgen even kan langskomen en ga vlug iets eten.

Terug op de kamer vraag ik om Eric te komen verfrissen. Het zal hem deugd doen nu hij heel de dag in bed moet blijven. Hij krijgt de aerosol en ik installeer mijn “luxe” (zegt Ils) campingbed. Ze belt me nog even op om te vertellen dat ze zondag onze beurt overgenomen heeft en met moe Gierle een hele toer gaan wandelen is en iets gaan drinken op t terras van het klein caféke (want het terras van het parochiecentum zal vol). Os moe wou naar ne tönissteiner drinke; waar ze dat vandaan had, was een vraagteken. Ze brachten haar een spa bruis en dat vond ze helemaal niet lekker. In De Lindeloo krijgt ze dan iets oranje en dat is heel lekker. Volgende keer moet ze maar nen Hoegaarde rosé vrage voor os moe. Dat is daar wel een fles van 75 cl maar als Yente en Brent erbij zijn is dat geen probleem.

Alée seh, nu wete jullie alweer het laatste nieuws. Ik stop ermee voor vandaag en ga ozzen Eric nen dikke knuffel geven en zijn slaap-pilleke zodat hij mij niet kan hore snurke sebiet. Hij zal dan weer wel vragen de gangdeur dicht te doen zodat hij niet verlegen hoeft te zijn voor mijn gesnurk.

Slaapwel

Een gedachte over “Operatie 2 – dag 6

  1. Eric,
    er wordt hier op t werk ook over u gepraat, vele gissingen worden er gedaan, maar allemaal hopen we echt op een goede afloop, en dat het lang kan duren, dat weten we allemaal.

    Heel veel beterschap gewenst, spoedig herstel,
    Rita, voor u ook, blijf positief en steeds lief voor Eric,

    groetjes van je vrienden en van mij
    Jef VD

Geef een reactie

