Operatie 2 – dag 7: opnieuw bijeenslapers

Dr Martens verstoort ons morgenritueel🙂 hij besluit de drain hoger te plaatsen. Weer een stapke vooruit.

Eric heeft de hele nacht gehoest en heeft opnieuw pijn in zijn armen; ook zijn schouders beginnen ambetant te worden van het lange liggen. Daarom voelt hij zich ook ni super vandaag. Hij mist zijn collega’s en vraagt een mailtje te doen met de vraag eens een bezoekje te brengen waarop al onmiddellijk gereageerd werd. Morgen komen Rikkert en Jan en hij ziet er nu al naar uit.

Een leerlinge-verpleegster komt hem wassen vanmorgen en ik let goed op als de echte verpleegster instructies geeft. Ze moet nl leren het infuus uit Eric zijn hemdje te halen. Thuis oefent ze met de muis van haar PC die ze bij haar dochter aanhangt. De echte verpleegster is 34 en heeft 5 kinderen. Ons taaltje doet haar denken aan nonkel Jef: nondedjuu (as hij van zijne velo valt), ik hem honger jong,.. Als ik merk dat zijn rug op bepaalde plaatsen rood zie, vraag ik om erop te letten dat hij niet gaat doorliggen. Al vlug regelen de meiskes een ander bed met een aangepaste matras. Bedankt éh !

Nadien laat ik hem rusten en ik ga naar de winkel voor puddingskes en zijn favoriete drankske: aquarius green splash. Ik moet me al haasten om ’s middags op tijd terug te zijn voor zijn middageten : lekkere waterkerssoep, spinazie met patatte en rundsvlees met veel saus. Het smaakt hem eindelijk nog es. Zijn puddingske laat hem natuurlijk ook ni staan. Ik hou het bij een tas soep met een broodje.

Rond 14u00 een SMS van mijn schoonste broer, Jef, die op bezoek komt: was het kamer 254, 454 of 544? zou ik durve.. nee tita Rita, je bent in een ziekenhuis ! Hij heeft mijn opdrachtenlijstje goed uitgevoerd en alles gevonden wat ik nodig had. Morgen kan ik mijn haartjes wassen en brushen. Hoe ik dat met den Eric moet doen is een groot vraagteken. Alhoewel hij heeft nu tenminste een modern kapsel met veeel gel. (morgen zal ik es stiekem een fotoke pakken seh). Ozzen Eric heeft weer es nen leuke babbel en Jef trakteert me nog op een lekker taske koffie in’t zonneke op ’t terras van de zelfbediening in het ziekenhuis. Ik kan mijn hart nog es luchten en dat doet natuurlijk deugd. Os Vake zou es graag meekomen en dat moeten we dan binnekort maar es regelen hé. Hij wou het gras bij ons komen afrijden maar, te laat, ozzen Yves heeft da vandaag gedaan. Ozze Max zal weer in zijn nopkes geweest zijn. Blijkbaar kwam die bij Jef vanmorgen op den afwasbak zitte maar da zag Jef nie zitte. Normaal komt ozze Max drinken aan de keukenkraan als wij daar bezig zijn maar ja, ik kan alles ni op een briefke schrijven hé.

Eric heeft goed gerust en vraagt of hij ook iets mag schrijven in mijn blogske. Hij wil zijn hart ook es luchten en dat is blijkbaar gelukt. Zijn bokes smaken hem goed en hij ziet er weer wa beter uit. We gaan morge samen es een programmake opstellen zo stilaan. Heb ook naar de verpleegpost geweest voor de opstart van de kine .

De dag is weeral voorbij en we zijn opnieuw een stapke verder, een drainke hoger, dus..

tot morgen

Rita

Geef een reactie

