Operatie 2 – dag 8

Weer vooruitgang vandaag: de drain mag nog hoger en ligt nu naast zijn kopkussen en de ergo-therapeute en kine komen langs.

Ik was Eric zijn haar met droogshampoo want hij heeft nu weer TE veel gel in zijn haar.

Leen, de ergo-therapeute, gaat armen en benen eerst uittesten en eraan werken. Passieve en acctieve mobilisatie: armen vasthouden aan elleboog en pols en naar voor en achter brengen in gebogen toestand en in rechte toestand. Ze maakt ook de vingers en pols los en laat Eric oefenen in grijpen en loslaten

Morgen gaan ze met 2 mensen langskomen zodat Eric kan rechtstaan. Ze leert hem al om recht te zitten door in block te bewegen (je moet denken dat je een ijzer in uwe rug hebt).

Het middageten is des te lekker na serieuze inspanningen: tomatensoepke, varkensgebraad met bloemkool en peterselie smaken hem wel. Het wordt heet op de kamer en als Eric slaapt ga ik wat winkelen. Ik koop een stressballeke waarin hij kan knijpen om kracht op te bouwen; een groen (de kleur van de hoop). Ik eet een foccacia-broodje en koop een mooi bloesje voor mezelf en nog een lekker naar rozen geurende zeep want dat hebben de verpleegsterkes graag.

Als ik terugkom is het bloedheet op de kamer. Danny heeft ozzen Eric gezelschap gehouden en gaat nu ook de stad verkennen. Nadat ik me wat opgefrist heb, is het alweer etenstijd maar de bokes smaken Eric niet. Met zo’n hitte op de kamer voelt ne gezonde mens zich al ni goe… Hij is onrustig maar nu ik bij hem ben, gaat het direct wat beter (ik zal blijkbaar rust uitstrale ofzo… ).

Rikkert en de Jan, ozzen Eric zijn collega’s brengen heel veel lieve beterschapswensen mee van de hele ploeg: een kaartje en schoon bloemekes. Eric vindt het geweldig zijn matekes te zien maar hij is moe en zijn gebabbel is ma stillekes. Hij heeft er toch wel van genoten hoor manne.

Geef een reactie

