operatie 2 – dag 12

’t is heel de nacht warm op de kamer en ’t koelt ni echt af. Dit waarschijnlijk ook omdat er ‘warm’ volk op bezoek geweest is. Zelfs de raam helemaal openzetten helpt niet. We hebben wel goed geslapen. Eric’s bed gaat regelmatig in alarmfase en de verpleger zet de druk even extra hoog (op 120kg). Mijn vraag is dan ook of ik  bij in bed mag. Het maximum is 140 dus dat zou juist lukken voor ons 2, lacht hij. Rond 4 u vanmorgen heb ik dan de pries ma uitgetrokke want het zou wel eens met de warmte te maken kunnen hebben en dan konden we nog een paar uurkes doorslapen.

Tijdens het ontbijt lees ik in libelle een artikel omtrent het te maken krijgen van grote tegenslag over mensen met veerkracht.

– ‘De klik moet je zelf maken. Niemand kan je daarbij helpen. Het kantelmoment kan een plots inzicht zijn, iets wat iemand zegt, een gedachte . Het besef ‘wat doe ik mezelf eigenlijk aan?” is meestal HET kantelmoment. Plots realiseer je: ik wil niet meer afzien, ik wil eruit.

– De formule G + R = U. Gebeurtenissen kan je niet veranderen, Uitkomst (toekomst, geluk) wel. Maar dan moet je je Reactie veranderen en uit de slachtofferrol stappen. Staat de uitkomst je niet aan, verander je reactie en blijf je reactie veranderen tot de uitkomst ‘gelukkig zijn’ is.

Als je erover nadenkt, lijkt me dit wel een waarheid!

Het is een rustige morgen want in ’t weekend geen kine of ergo… Ik wandel dus even tot het centrum voor wat kleinigheden van de winkel terwijl Eric even rust neemt en na het middageten doe ik ook een dutje.

Drea en Thieu zijn vroeg want er was niet veel verkeer.  De frisse aardbeien en druiven hebben gesmaakt en ozzen Eric heeft gesmuld van een stukje rijsttaart. Die mag wel wat extraatjes tussendoor want volgens mij is hij wel een kilo of 10 afgevallen.

Ze hebben een mooie tekening bij van Seppe en Simon die natuurlijk direct een plaatsje krijgen aan t prikbord.

De Simon heeft een hoppelpoep. Hij heeft een glazen fles water laten vallen en is toen zelf met zijn poep middenin het glas geplopt. Hij had scherven in zijn poep en nu lacht oma hem uit met een hoppelpoep. Ocharme.. da zal toch wel ni meegevallen zijn. Zie da uw hoppelpoep ma rap genezen is Simon. Knuffel van tante Rita en nonkel Eric.

Drea toont ons nog wat leuke foto’s met de kleinkinderen en den Dries in zijn Heggestoet-kostuum met sloefen met echte schapenpels. Die zal nogal zweten.

Tegen de avond stap ik nog even naar het marktplein want het zijn daar Gildenfeesten.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

