25ste dag – home alone

Ozze Max heeft vannacht bij mij op bed geslape. Hij ligt altijd op het fleece-dekentje achteraan. Als ik wakker wordt om half 6, leg ik mijn hoofdkussen erbij en slaap zo nog even verder. Zalig dat gespin naast mijn oor. Een half uurtje later sta ik op en zet alle ramen es goed open, trek de lakens af en hopla, de wasmachine heeft weer werk. Ik maak nog even vlug een afspraak bij de huisdokter en bij de kinesist. Met een tas koffie sorteer ik het papierwerk en dan lekker in bad.

Het is al veel te vlug tijd om eruit te komen en bij de huisdokter laat ik even alle parameters nakijken. Bij het meten van de bloeddruk stelt ze vast dat mijn tegendruk wat te hoog is waardoor ik druk voel op mijn hoofd en me soms wat duizelig voel. Het is ook niet te verwonderen na al die spannende dagen hier in t ziekenhuis. Tijdig een dagje rust nemen en da komt in de sjakos. Ik ga nog even langs de kinesist die mijn spieren es goed masseert en loswerkt. Nog tanken en katteneten kopen, langs de bank en ik ben natuurlijk te laat bij os moeke. Ze heeft voor mij lekker patatjes gebakken met een slaatje en ik laat het me goed smaken. Zo kan ik hier mijn verhaal ook nog even doen zodat ze weer mee zijn.

Bijna 13u als ik in mijnen auto stap, richting Aalst. Ik stel de GPS in, vermijd autosnelwegen, en moet al direct langs de allerkleinste weggetjes vertrekken. Dat zie ik ni echt zitten. Ik verander dan van gedachten en neem gewoon de autosnelweg Leuven-Brussel-Aalst. Het is helemaal niet druk onderweg en het vlot goed. De snelweg van Lummen naar Leuven vindt ik plezant, met die mooie glooiende landschappen en windmolens langs de baan. Voor ik het weet zit ik in Brussel op de ring te rijden: 4 rijvakken.. voila seh. , da vlot goed. Mijn GPS valt efkes stil maar het komt tijdig in orde. Om 14u rijdt ik de parkeergarage in. Proficiat aan mezelf. Weer een overwinning !

Met mijn boeltje dus weer naar de 4de verdieping. Onderweg kom ik al bekende gezichten tegen die blijven babbelen. Catty heeft ozzen Eric vanmorgen geholpen bij het ontbijt en Tanja heeft hem verzorgd en Shanna was het bij het middageten. Zo dat weet ik ook weeral. Het is dus best meegevallen voor Eric en dat is maar goed ook. Eric heeft Tanja een  bedank- en succeskaartje gegeven en ze is er heel blij mee. Ze vindt het knap van ons dat we er altijd zijn voor mekaar. Zelf heeft ze een dochter van 9 en vind haar gezin ook  het allerbelangrijkste.

Deze morgen is Dr Kools langsgeweest en niet Dr Martens, dus we hebben nog steeds geen planning.

Ik ben nog bezig met de kasten opnieuw vol te laden als Ilse en Luc op bezoek komen. Morgen gaan ze op uitstap met de gezinsbond naar Duinrel. Daar is ook het grootste glijbanenparadijs van de Benelux, nl het Tikibad. Ze hebben er natuurlijk nog niet aan gedacht dat den Brent niet kan zwemmen met zijn pols in de gips. Oei dat zal hij niet tof vinden. Maar ze kunnen hem misschien een insiminatiehandschoen aandoen zodat de gips niet nat kan worden. Dit doet Brent ook als hij met de fiets naar school moet rijden en het regent.

Na het avondeten ga ik nog even naar de broodjesbar want ik dacht dat ze daar ijsjes verkochten. Niet dus: de bakjes zijn helemaal niet gevuld met vanille, chocolade, aardbei, straciatelli of speculoosijs. Wel met sla, tomaten, eieren, wortelen,…

Ik hang de kaartjes nog aan ons prikbord maar dat wordt veel te klein.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

