Dag 26 – 4e weekend

We hebben weer heel goed geslapen; om 2u krijgt Eric zijn spuitje en daarna hebben we doorgeslapen tot 6u30. Een douche genomen en mijn bed bijeengeplooid en daarna is het alweer ontbijt op de rand van ’t bed voor ozzen Eric. Gistern heeft hij een half uurke in de zetel gezeten dus er komt vooruitgang.

Omdat het hier kalm is, ga ik naar de wekelijkse zaterdagmarkt “metten”. Er is heel veel volk op de been en het is hier wel gezellig met al die marktkramers. Omdat ik niks voorzien heb als middageten, koop ik nen hotdog die ik opeet op mijn terugweg naar het OLV.

Eric is opgefrist maar er is hier weinig personeel omdat er 2 verpleegsters zich onverwachts ziek hebben gemeld. Alles is een beetje later en het is wat langer wachten als je iemand zoekt om te helpen maar we hebben tijd. Ondertussen sorteer ik het prikbord zodat er nog veel meer nieuwe kaartjes bijkunnen🙂

Even nadien ons dagelijks bezoek, en vandaag is dat ons Sonja en Jef. Ze zijn in St Niklaas nog een internet-winkel binnengestapt voor informatie van kookvuren, dampkappen en ovens. Eigenljk moet je zelfs ni meer kunnen koken maar alleen alle toetskes en mogelijkheden kennen van je apparaten om een maaltijd te bereiden.

Ze merken op dat Eric er heel wat beter uitziet en dat zijn linkerhand veel beweeglijker is. Ikzelf met het verschil ook wel maar dag per dag en dan is het miniem.

Nu ik meer tijd krijg voor mezelf, omdat Eric meer slaapt en probeer zoveel mogelijk zelfstandig te doen, besef ik pas wat er de laatste weken allemaal gebeurd is. Het beseffen is één ding maar alles aanvaarden. Wat zal de toekomst brengen? Hoe zal de herstelling evolueren na nog een operatie? Wat zal er nog herstellen en hoelang zal het duren vooraleer hij mee naar huis kan komen. Er staan ons nog zware maanden te wachten, daar ben ik van overtuigd.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

Geef een reactie

