Dag 33 – vooruitgang

We zijn vroeg gaan slapen en toch niet vroeger wakker geworden.

Eric voelt zich elke dag sterker worden en dat merk je. Hij kan zich alleen op de rand van bed rechtzetten en veel langer opzitten in de zetel. Hij kan zijn boterham pakken en ervan eten en we stappen van de tafel naar de andere kant van ’t bed.

Hij heeft zijn vermoeidheid aan mij doorgegeven precies want ik voel me doodmoe en alles weegt loodzwaar. Ik besluit toch maar naar de markt te wandelen want moet toch iets eten deze middag. Een hotdog zal me misschien wel smaken en wat aansterken.

Terwijl ik weg was, wordt Eric natuurlijk goed gesoigneerd. De verpleger merkt de schone orchidee op en zegt dat hij er thuis eentje staan had met 83 bloemen. Omdat hij dacht dat dit wel een record moest zijn, is hij het gaan opzoeken, maar blijkbaar staat dit nog wel iets hoger: meer dan 200 bloemen aan 1 tak.

Het middageten smaakt Eric: tomatensoep, wortelen met puree en chipolata en dan nog een puddingske achterna. Ik ben blij dat ik nadien even een dutje kan doen en wordt pas wakker als Drea en Thieu binnekomen. Ze merken ook nog es op dat ozzen Eric er supergoed uitziet. Da komt zeker door da krachtvoeier. Thuis zijn ze bijna klaar met de binnenshuis-veranderingen zodat ze binnenkort ook in de hof moeten beginnen werken. Thieu is voor ne scan van zijn knie geweest en heeft een scheur in minisces en kruisbanden dus moet ook onder ’t mes. Dit is wel een kijkoperatie want hij beslist zelf al dat ze hem zeker ni gaan in slaap doen. Dit moet nog wel allemaal goedgekeurd worden door de controledoktoor omdat het een werkongeval is. Ze blijven nog tot Eric zijn avondeten opgesmikkeld heeft en gaan dan nog even naar Kurt op bezoek. De dokters weten nog steeds niet wat er juist met hem aan de hand is; zeker geen herseninfarct, wat men eerst dacht omdat zijn bloeddruk  was,  en een hersenontsteking was het ook niet. Zijn rechterkant is verlamd en hij voelt zich helemaal niet OK, toch laten ze hem gewoon naar huis gaan. Via een vriend, die arts is in Brussel en zijn dossier opgevraagd heeft, zal hij maandag verder onderzocht worden.

Ik ga dan nog een croque eten in ’t Apostelken dat me wel smaakte. Het is daar ook best gezellig om te eten.

Geef een reactie

