Dag 35 – voorbereidingen 3de operatie

Eric staat als 2de op de planning morgen voor de 3de operatie. De patiënt die uitstel kreeg omdat Eric onverwacht de operatie opnieuw moest, komt nu vandaag als 1ste aan de beurt… ( Eerst zei Dr Martens nog zo van: dat is voor volgende week ingepland?)

Bij het ontbijt smost onze leerling-verpleger het water van de thee uit Eric zijn tas. Oei, zegt hij, ik hoop dat de thee nu ni te straf gaat zijn want er is maar een half tas water meer in. Ik denk ni dat dieje jonge ooit al thee gemaakt heeft..

Ze komen een cardiogram maken en Eric moet ook nog naar de RX. Ze zette de rolstoel klaar aan de raamkant van zijn bed en vragen hem erin te springen🙂 Maar ozzen Eric is wel slimmer dan da éh en vraagt: en hoe gade gij mij uit de kamer rijde want achter het bed kan je dus met geen rolstoel door. Oeps daar hadde ze nog ni aan gedacht, dus de stoel aan de deurkant van ’t bed en dan komt men zegge dat het te druk is daar dus hij mag nog eve op de kamer blijven.

Dit gebeurde terwijl ik me heb laten verwennen met een ZEN-arrangement hier in de buurt. Dit duurde zo’n 45 minuten en is veel te snel voorbij gevlogen naar mijn goesting. Op de terugweg ga ik nog langs den Aldi omdat mijne voorraad hier uitgeput geraakt en om 11u ben ik terug op de kamer.

In de cafeteria ga ik nog achter een taske koffie. Er is veel volk en verveel me helemaal niet:

– een jongetje van een jaar of 8 is zijn sandwich in zijn kom soep aan ’t breuzelen zodat de kom bijna overloopt;

– naast mij zit een koppeltje dat volgens mij een blind date heeft en hun levensverwachtingen aan mekaar vertellen: er zijn vrouwen die niet zonder man kunnen en die dan alle nadelen er maar bij nemen maar zij wil iemand die haar een meerwaarde kan bezorgen en zeker geen bekommernissen heeft met zijn ex of kinderen. Zelf heeft ze 1 zoon waarmee ze een toffe relatie heeft en de man moet dus ook met haar zoon overweg kunnen. De man begrijpt dit allemaal en is het met haar eens maar hij staat even nadien toch op en vertrekt en laat haar een beetje verdwaasd zitten😥

– recht voor mij een oud koppeltje (ik schat rond de 70)  die allebei ne leffe gaan drinken; keischattig :* als het dametje haar leffe uitschenkt, maakt ze keiveel schuin zodat haar glas overloopt en al lachend begint ze de schuim op te lekken

In de namiddag komt ook nog de anesthesiste langs die Eric nog herkent van 5 wkn terug. Ze is wel een beetje verbaasd. Ze legt uit dat Eric morgen in slaap gedaan wordt terwijl hij op zijn rug ligt en hem daarna op zijn buik gaan draaien. Na de operatie zal hij opnieuw in bed liggen, op zijn rug.

Ik zeg Eric dat ik salami meegebracht heb voor morgen bij zijn ontbijt want alle dagen smeerkaar zal hij wel beu zijn. Hij kijkt mij aan en zegt: sadistisch is da ! oeps, ni meer aan gedacht: vandaag geen ontbijt en dus voor mij geen korstjes.

Bij het avondeten, eet Eric dus: 1 boke met margarine, 1 boke met kippewit en 1 boke met salami en ik de korstjes

De foto’s van de longen worden toch nog gemaakt en ik loop even mee. Amai, wat is me da hier: zo’n lange gang met opzij parkeerplaatsen voor bedden en rolstoelen. Paardestallingen noemen ze dat hier.

De kine-therapeute, Leen, heeft een nieuw pakske. Het ziet dan ook parelwit. Ze vraagt om het licht in brand te doen – grappig hoor – zeg ik haar en ze heeft nog meer rare gezegden, zoals: bij de Jules gaan = naar t WC gaan. Leen praat A(b)N maar ze laten meestal de “e” vallen en zeggen dan bijvoorbeeld: we gaan gaan etn.

Ze is heel content met de vooruitgang van zijn linkse arm en moet goed oppassen om niet te dichtbij te komen vooraleer ze een mot vast heeft😉

Zijn rechteram lukt veel minder goed: zijn vingers zijn gezwollen en aan zijn gewrichten moet serieus gewerkt worden om ni vast te komen zitten. Maar ze merkt wel op dat de spieren er nog zijn, ook al is het miniem en dat het zeker nog veel beter gaat worden. Als ze zijn rechterarm plooit, kraakt de zetel; da kwam keiraar over😛

Jan en Gerrit komen om bezoek. Ze moesten de groeten doen van: Mayta, Annick, Erik VD Vliet, Rikkert, Ward, Jan, Geert, Dennis, Mattias, Jelle, Herman, Steve, Maria, Marjan en Johan Fransen. Er is al heel wat verandert op de afdeling. Steve werd aangenome een 14-tal dagen geleden en Eric heeft hem dus nog wat kunnen inwerken. Die doet dat goed en dat is voor ozzen Eric ergens wel een geruststelling. Tom is ook al begonnen en die komt voor oase. Donderdag start er nog iemand extra, Simon Verswijfel van Geel, die de Rikkert komt helpen. En Maria is ook opnieuw gestart.

Ze hebben een heel mooi boeket bij van Tokheim en de Jan nog 2 flessen vanille

Mayta heeft een lijst meegebracht met bestellingen voor wafels voor het goede doel van Roselle en Koen. Dit voor arme kinderen in de bergen van de Filipijnen die naar school gaan met hun pantoffels, die dikwijls al gaten hebben. HEEL ERG BEDANKT.

Goed doel wafels; Lijst van Bestelling

Omdat Jan en Gerrit nog iets gaan eten, ga ik natuurlijk mee. ’t Apostelken is ni open, YES, dus we kunnen naar de frituur.

De avond vliegt voorbij en Eric is rond 23u al rustig aan ’t slapen. Ik stel mijn bed dan ook maar klaar en wonder boven wonder val ik ook al vlug in slaap.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

