Dag 36 – Operatie 3 (niet voor gevoelige kijkers)

Eric heeft goed geslapen en voelt zich kalm. Vanmorgen loopt alles  vlot. Eric wordt gewassen door Shanna en een collega, met rode douchegel en om half 10 staan ze al te wachten om hem mee te nemen.

Vandaag wordt een lange dag voor mij.. met onzekerheid, wachten en wachten,…

Mijn blog bijwerken doet de tijd wat sneller gaan want ik heb nog wat opzoekwerk te doen… Ik hoop natuurlijk dat het niet al te lang gaat duren en rond half 12 komt de hoofdverpleegster me vertellen dat Dr Martens haar gebeld heeft. Ze moet me verwittigen dat de operatie goed gelukt is en dat Eric nog een tijdje op recovery gaat blijven en daarna naar de kamer komt.. Dat valt al goe mee maar nu nog efkes wachten tot ik hem kan zien.. Eerst ga ik dan maar een broodje eten in de cafetaria en dan ga ik voor hem een kussen kopen dat ik al eerder geezien had in ’t winkeltje hier beneden. Hij vraagt toch altijd een deken onder zijn rechterarm te plaatsen zodat dit zeker goed van pas gaat komen.

Terug op de kamer komt Leen ook even binnewippe om te vragen hoe het gegaan is.. Ik ga nog wat lezen en probeer wat TV te kijken maar nu duurt het toch lang.. het wordt half 3, half 4 en eindelijk om kwart na 4 is hij daar. Hij ziet heel bleek, heeft het nog koud maar doet zijn ogen al open.. Hij heeft een pijpomp die automatisch werkt want het lukte hem niet om op de knop te duwen als hij meer pijnstilling nodig had.

Hij is nog maar net op de kamer of Leo en An zijn er.. We moeten van ozzen Eric even uitproberen hoe alles voelt, zijn voeten, benen, armen, handen,… Eric memoriseert altijd alle gevoel in zijn ledematen en weet perfect wat er verandert. Hij voelt zijn voeten beter, vooral links. In de rechtervoet is het gevoel er nog niet helemaal, het oppervlakkige is er niet. De rechtse arm en hand prikkelen heel erg. Het doet pijn als je hem daar aanraakt maar het stimuleert ook de zenuwen dus het is heel belangrijk dat we daar toch wrijven, zegt hij. Zijn linkerhand doet ook pijn maar kan hij wel meer bewegen.

Hij kan nochtans al grapkes maken want als Eric “slaapt” zitten we hier al fluisterend te babbelen en dan zo’n heze stem die zegt: gellie moet ni fluistere zalle, ik hoor da toch allemaal. Dan weet ik zeker dat het lukt voor hem🙂

Hij kan ook al rare snuiten trekken als ik zijn lippen natmaak🙂

We zijn benieuwd wat de resultaten zullen zijn maar hebben er zeker een goed oog in.

Geef een reactie

