Dag 43 – De tiret (echt niet voor gevoelige kijkers)

Voorlaatste dag hier in onze ziekenhuiskamer te Aalst. Dat is plezant wakker worden. Ik ben wel op tijd wakker en na mijn douche breek ik mijn campingbed af. Nog éne keer dezen avond en dan mag ik eindelijk terug in mijn eigense waterbed. Er was nochtans niets mis met mijn bed hier hoor. Elke dag, voor de dokter kwam, moest het weer netjes in zijn hoekje. Opgeruimd staat netjes

 

   

De kinesist is er al vroeg bij en Eric wordt door hem letterlijk en figuurlijk genekt. Hij doet zijn nekband veel te strak aan. Vandaag wordt er ook weer gewandeld, elke dag een stapje verder en verder.

Stagiaire Tania vraagt aan de andere stagiaire of ee mag helpen om Eric te verzorgen. Ze kennen mekaar van de examen-klas. Ze zaten blijkbaar naast elkaar tijdens de examen. Dat is toeval dat ze nu samen op dezelfde stageplaats zijn. En ze hebben allebei hetzelfde probleem: niet genoeg plaats om hun antwoorden neer te pennen op de examenpapieren. Ze zijn ook goed op mekaar afgestemd want ze vinden het belangrijk om hun tijd te nemen voor elke patiënt want raprap zouden ze dat niet kunnen doen🙂

Voor de wondverzorging komt Kathleen. Eigenlijk staat ze niet op deze gang maar de hoofdverpleegster is blijkbaar tevreden over haar. Ze werkt 4/5 en blijft op woensdag thuis zodat ze bij de kinderen kan zijn. Dit regelt ze met haar ander “hoofd” want dees “hoofd” is dus eigenlijk mijn hoofd ni. Ge moet het maar kunnen volgen: hoofdverpleegster bedoelt ze natuurlijk.

Nu kan ik “de tiret” nog es goed bekijken en maak een foto zodat ik het aan ozzen Eric ook kan laten zien want het ziet er al heel schoon uit maar wel groot. Gevoelige kijkers scrollen misschien beter rap door. Ozzen Eric is er in elk geval van verschoten en begrijpt nu waarom hij zonder dafalgan regelmatig ne zere nek heeft. De snee vooraan is mooi aan’t genezen.

 

Maar ook de suprapubische sonde dient verzorgt te worden en hiervoor gebruikt ze een “tegaderm folieke”. De blaastraining lukt goed dus besluit men een kraantje aan te sluiten. Dit is alweer een stuk handiger.

Daarna vind ik dan eindelijk tijd om zijn haar te wassen en kijk maar, ziet hij er niet geweldig uit ?

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leen komt ook nog langs en heeft goed nieuws: Binnenkort komen ze met hun groepje “Silent Reason” naar Eindhout zodat we ze echt kunnen horen zingen. Hier kan je al even luisteren als je benieuwd bent: http://www.youtube.com/watch?v=ujPv9xOzX8o

Yves komt ook nog op bezoek en heeft nog een leuk en nuttig aandenken bij aan zijn vakantie op Gran Canaria:

   

Ik trakteer Yves nog op een tas soep in de cafetaria en help zijn wagen vol te laden zodat ik morgen niet zelf met alle spullen moet sleuren. Hopelijk is de was gedaan als ik thuiskom🙂

Geef een reactie

