Dag 3 in Geel – Ozze Max wil mee

Het is maar stillekes thuis en ben al heel vroeg wakker. Blijven liggen is geen optie dus een taske koffie en een boke maar het smaakt me niet echt.  Ik maak de papieren klaar voor Lydia die ik met Wenke ga meegeven als ze straks op bezoek komt, rijdt nog eve langs os moeke die verse kervelsoep heeft gemaakt en ik neem nog wat bloemen mee uit ozzen va zijnen hof en moet me haasten om op tijd in Geel te zijn. Ozze Max denkt natuurlijk weer dat ik er een week tussenuittrek en zit al mee in den auto te wachten om mee te rijden.

 

Hij heeft blijkbaar weer de hele zaal rondgewandeld en als ze hem terugbrengen is hij goed bezweet. Da’s werkendag voor hem hier! Het eten is weer superlekker vooral de zalm met boontjes en puree. Nadien fris ik hem wat op, scheren en tandjes poetsen en gaat hij wat rusten. Dat heeft hij wel verdiend.

Om 15u ergo: Dorien heeft zijn rechtse arm in een soort buisballon gestoken zodat die goed stevig blijft zitten en zo kunnen ze aan zijn rechterschouder werken: al liggend zijn arm zo hoog mogelijk opheffen zodat zijn schouder ook mee omhoog komt. Het is hier een jong team maar ze zijn echt goed bezig. Ook de sfeer die hier hangt is heel gezellig. Dorien vindt het wel keigrappig dat ze verantwoordeliijke is over de SP ergo-afdeling en dat haar eigenste docente, die ondertussen gestopt is met lesgeven, nu voor haar werkt.

  

Ondertussen ga ik nog even wat winkelen in Geel: extra badhandoeken bij de zeeman want mijn reservevoorraad thuis is uitgeput nu we alle 2 op verschillende locaties wonen.

Eric vertelt me dat er de patiënt van rechtover een wandeling ging maken op de gang op zoek naar eten want het was 16u. Dit doet me aan va Dekkers denke🙂 De verpleegster probeert hem terug naar de kamer te lokken maar met een potteke yoghurt lukt he ni hoor, wel met ne boterham. Als ze hem belooft bokes te bezorgen, wil hij wel terug naar zijn kamer. Als ze binnenkomen is ze wel verbaasd ” hoe zedde gij eigenlijk uit da bed geraakt? Eruitgespronge want de sponne staan omhoog?”

Ze brengen voor Eric aangepast bestek waar hij al mee kan beginnen oefenen. In de stelen zitten gewichten en die kunnen aangepast worden.  Het bestek heeft handvaten zodat minimale armkracht vereist is en beter kan draaien voor een beter comfort dus ideaal voor mensen die moeite hebben met het vastpakken van voorwerpen. Het lukt al goed: zijn potteke met fruit kan hij zelf leeglepelen.

   We krijgen nog bezoek van zijn collega’s Wenke en Rikkert en de dag is weer voorbijgevlogen.

Geef een reactie

