Dag 5 – Zondag

In de voormiddag ga ik koken: verse soep en gratin-patatjes. Maar ik moet me al aanpassen: chinese tomatensoep, mijn favoriet, zal niet gaan want ik heb geen appelspijs in huis. Dan wordt het een groentesoepke maar ook de gratin-patatjes kan ik vergeten want de patatten in de berging zijn allemaal plat en er is trouwens ook geen verse look meer in huis.. pfff wat nu. Tagliatelli lijkt me ook wel wat met een kaassaus en spekjes.

Hopelijk geraak ik tot aan’t ziekenhuis met het BK Wielrennen in Geel dus ik vertrek maar wat vroeger. Maar geen enkel probleem: via het ziekenhuis heb ik een planneke en aan het bruggeske staat een controlepost maar daar kan ik gewoon passeren. Als ik op de parking arriveer, vertrekt er een ambulance. Blijkbaar is er een vrouwelijke renster gevallen, hoor ik nadien van dr Leenders die bij Eric even komt polsen hoe het gaat. Ik vraag hem of hij kan inschatten hoelang de revalidatie gaat duren maar dat kan hij niet inschatten omdat het bij elke persoon anders is. Zenuwen kunnen tot 2 jaar herstellen en sommige patiënten willen naar huis maar dat valt heel dikwijls tegen als het wat te vlug gebeurd. Er is ook de mogelijkheid om in het weekend een dag naar huis te gaan maar dit gebeurd met toestemming van het hele revalidatie-team. De vraag wordt genoteerd.

Na het middageten gaan we oefenen. Het vliegtuigje heeft Eric ook al helemaal klaar dus ik kan gaan strijken.

 

In de namiddag kijken we naar de koers; de helikopters vliegen heel dichtbij. Het is eigenlijk best spannend en we supporten natuurlijk ook voor ozzen Tom. Spijtig van het slechte weer. Dit moet voor de organisatie een zware dobber zijn.

  

Geef een reactie

