Dag 6 – Bezoekdag

’s Middags kom ik te laat. Oeps😦 Ik heb de gazon nog afgereden en vlug een paar foto’s gemaakt want de buxus-hagen zijn ook al voor een gedeelte gesnoeid. Zo kan ozzen Eric ook es meekijken .

Ozzen Eric zijne bananenboom doet het ook dit jaar weer prima.

  

Ik heb zijn vliegtuig gestreken en heb al een mooi plaatske gevonden in zijn kamer. De verpleegster vindt het keitof en zegt dat ze nog iets zoeken om de gang op te fleuren dus we hebben beloofd dat ze het vliegtuig als aandenken zeker mag blijven.

    

 Ik ga nog even naar Samia want die is bevallen van een zoontje, Imad. Hij is net aan ’t pap tutten maar heeft ni veel honger want zijn flesje is maar half leeg als hij alweer in slaap valt. De zus van Samia heeft een tweeling bij van 6 weken en de grootvader is apetrots op zijn 27ste kleinkind.

Terwijl Eric met Dorien naar de ergo is, ga ik tanken en rijd nog even langs de speelgoedwinkel voor een spelleke van smart games: bend it. Er zijn 6 puzzelstukken bestaande uit 3 delen die je van vorm kunt veranderen. Nu proberen maar om de opdracht te vinden die in een bijhorende boekje staan. Het is niet gemakkelijk voor Eric om een puzzelstuk te plooien maar het lukt toch wel. Ik rijd ook nog langs het Cunina-huis want ik wil hier wel komen helpen met wat administratief werk in de namiddag. Om elke dag naar huis te rijden en terug te komen, zie ik ni echt zitten, dus vind ik dat wel een tof vooruitzicht. Kathleen gaat het bespreken met Sofie maar momenteel is ze op bezoek bij de petekinderen in Zuid-Africa. Ik ben benieuwd naar haar verhalen.

Als ik terugkom op de kamer is Edith op bezoek. Wat een verrassing. Ze heeft superlekkere, zelfgebakken wafeltjes bij. Haar dochter, Silke, die in het 1ste middelbaar zit, heeft momenteel examen. Ze is heel sportief, net als haar mama. De atletiekwedstrijden stoppen natuurlijk niet onder de examenperiode maar als ze niet kan meedoen, kan ze natuurlijk ook niet studeren. Het wordt dus een extra drukke periode voor haar.

Maria en Luc komen ook goeiendag zeggen. Ze vinden het een heel toffe kamer met dat grote raam. Gisteren zijn ze gaan helpen op de bouw van Kevin en Petra. Dit was dan ook weer de enigste dag dat ze verder konden doen want gisteren was het weer te slecht om te gaan metsen.

Daarna komen Ilse en Luc op de koffie en Luc had er graag nog een cognacske bij zo na zijn eten.  Daar kunnen we volgende keer dan voor zorgen eh🙂 De examen zijn gedaan voor Yente en Brent en nu is het weer spannend afwachten naar de rapporten.

En ook den Danny is er nog geraakt, nadat hij eerst bijna bij bloedafname binnengestapt was want daar riep men: “kom ma binne..” Hij vertelde dat de duiven een nest hadden waar ze al bijna 2 weken opzaten. Hij is dan even gaan opzoeken hoelang het duurt bij duiven en dat zou zo’n 17 dagen zijn, dacht ik toch. Aangezien die al voorbij waren, vroeg hij zijn eigen af of hij die eieren dan ni beter uit de nest kon halen maar als hij thuiskwam na ’t werk, liet ozze va hem direct zien dat er eierschalen op de grond lagen. Hij is dan efkes in de nest gaan kijken en er zaten “2 kwatskes” in. Ik had da nog nooit gehoord: kwatskes.

Ondertussen is er een vergadering en evoluatie van het personeel. Ik heb nog rap een fotoke genomen terwijl ze hier op de gang staan na te burte. Ik ken ze nog ni half maar daar moet binnekort verandering in kome. Ik heb al wel enkele namen: Kathleen, Karin, Inge, nog een Kathleen en nog een Inge en een Rita voor de nacht.

Geef een reactie

