Dag 9 – in de Cunina-courant, 1ste SMS, als de kat een koe was

Ik ben weer extra vroeg wakker vandaag en nadat ik de was uitgehangen heb ga ik es “mette” in Merret. De belgische bloemkooltjes zien er heerlijk uit, verse worteltjes, pijpajuintjes, snoeptomaatjes, ijsbergsla.. en daar dan nieuwe patatte in de schel gekookt. Alles ingepakt en de koelbox mee. Om 11u00 heb ik een afspraak bij den orthopedist. Het is in een oud herenhuis vlakbij een beekje met een keischone tuin.

In de wachtzaal ontmoet ik een Engelse mevrouw die 20 jaar in Geel woonde maar momenteel naar Brussel verhuisde. Haar man werkt bij de Europese commissie en ze heeft al heel de wereld gezien. Antwerpen vind ze een heel toffe stad maar in Brussel vindt ze de mensen maar arrogant omdat ze geen Nederlands willen praten en zeker geen Engels. Ze bezochten ook Zuid-Africa en vertelde haar onze rondreis en de mooie guesthouses, met Engelse eigenaars, waar we verbleven, riep ze uit: dan kent gij mijne man nog ni. Wij sliepen in een tent en met al die slangen vond ze dat helemaal niet leuk. Zo duurde het wachten helemaal ni lang en ook bij de dokter was ik zo klaar: steunzolen voor mijn doorgezakte voeten. Van Karin, een verpleegster op het revalidatiecentrum, vernam ik dat haar man steunzolen maakte; afspraak morgennamiddag, zo gaat dat vlug in orde komen.

Eric komt van de kinesist met een loopmobiel🙂 Met belangstelling ga ik natuurlijk direct keuren en ik zeg zo: ne frein zit er ook al aan. Ik probeer die direct uit en oeps… da’s gewoon om hoger of lager te zetten en nu was da op maat afgesteld .

Er was ook belangrijke post vandaag: de Cunina-courant. Hierin staat verslagen van peetouders die mee op inleefreis waren in de Filipijnen. Het was dan ook een onvergetelijke reis en binnen 2 jaar gaan we zeker proberen Sherlyn opnieuw te zien.

Het middageten komt eraan en ik heel trots haal ik mijn diner uit de koelbox…  maar ook ozzen Eric heeft weer iets lekkers gekozen; ja gekozen! Uit een keuzemenu wordt genoteerd wat hij de volgende week wil eten. Pure verwennerij maar ’t is hem zeker gegund.

Na het eten wil ik nog even naar de braderij maar als ik buitenstap, dropt Leo juist os moe af voor de inkom. Dus ikke met os moe al naar ozzen Eric zijn kamer terwijl da Leo den otto parkeert. Wat is os moe blij want het is nog maar de 2de keer dat ze kon komen. In de Lindeloo vragen ze alle dagen hoe het met ozzen Eric is en vooral zuster Domenica die bij haar aan ’t tafel zit. Nu kan ze zeggen dat hij goed gebeterd is. Dat had ze toch ni verwacht. Ozze Leo heeft het over jaartallen en dan specifiek over zijne pergola. Wij hadde de veranda al efkes staan als hij zijne pergola heeft gezet maar hij is ervan overtuigd dat dit in datzelfde jaar was. Eric is er ook heel zeker van dus ik wed voor een doos witte pralines met een noot van Leonidas. Dat wordt smullen.

Om 15u gaat Eric oefenen en ik ga met ozze Leo en os moe mee naar benede en loop nog eve naar de braderij. Het is snikheet en laf. Als ik terugkom is Mayta op bezoek. Ze is heel erg gebruind na een weekje vakantie. Ze heeft de caravan gewaxed in ’t zonneke. Ze vindt dat ozzen Eric moedig is omdat hij zelf alles wil doen. Normaal late mannen zich graag bedienen.

Ward komt ook nog langs na’t werk. Eric heeft hem vanmorgen zelf een SMS gestuurd. Toen Ward belde, kon hij immers ni opneme en op de voice-mail hoorde hij de boodschap. Omdat hij zelf niet kon bellen, heeft hij dan een SMS gesuurd: Eric’s 1ste SMS en zonder fouten !

Ward is zelf ook een maand in het ziekenhuis verbleven als zijn zoontje, die toen nog maar net 1 jaar was, in het ziekenhuis verbleef dus hij begrijpt hoe zwaar het is voor ons. Nu moeten we dus enkel maar vooruitkijken en niet beginnen piekeren of we er goed aan gedaan hebben de operatie nu te laten uitvoeren.. hij heeft hier wel een mooie uitdrukking voor: als de kat een koe was, kan ik ze achter de stoof melken.

Herman komt ook nog even langs en hij is blij dat ozzen Eric er een stuk beter uitziet. Het doet Eric goed te horen dat Steven het goed doet op’t werk.

We hebben een mooi uitzicht vanop het 2de verdiep. ’s Avonds vliegen de zwaluwen rond en spelen de konijnen op de parking.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

