Dag 10 – Poezespellekes + evoluatie

Vanmorgen heeft ozze Max echt aandacht nodig of hij wil mij nadoen🙂

 

Om 11u heb ik afspraak bij de kinesist en dat doet geen deugd.. Sofie probeert me af te leiden met verhalen over haar kinderen. Jules, de oudste, mocht voor de laatste schooldag een kadootje meenemen voor de juf. Hij was er echter van overtuigd dat hij opnieuw jarig was want toen mocht hij ook iets meenemen. Dat gaat hem wel wa tegenvallen.

Als ik bij Eric kom, zie ik dat de mevrouw van de overkant klaarzit, gepakt en gezakt. Ze is hier nu 4 weken en mag naar huis. Bij Eric staat de radio op de Foute 128. Ozzen Yves vind da ook al geweldig en Eric vertelt dat er in de zaal meegezonge werd: Mexico, Mexiiiiiiiiiiiiiiiiiiicoooooooooooooooo…

Mijn schema nog even afwerken: Eric scheren en tandjes poetsen maar wat ben ik verstrooid: in plaats van het glas met water te vullen voor zijn tandpasta uit zijne mond te spoele, doe ik water in het tufbakske… ozzen Eric zo serieus: doe het glaaske nog maar es vol.. En ik scheer zijn gezicht links en rechts en zijn kin vergeet ik gewoon; dan moet hij plassen en en knoop zijn hemd los in plaats van zijn short..

We merken op dat er heel wat verandert is na 10 dagen revalidatie: met wat hulp wast hij zichzelf, hij kan zijn bokes vastpakken en eten met een aangepast vork, hij drinkt zelf zonder morsen. Met de kinesiste wandelt hij de hele oefenzaal door, doet trappen en leert om veilig te gaan zitten en rechtstaan. De ergo-therapeute mobiliseert zijn rechtse arm en hij kan zijn rechtse arm bewegen via de schouder; de fijne motoriek van zijn linkerarm en -hand is fel verbeterd. De suprapubische sonde werd verwijderd want de blaas functioneert ook zoals het hoort. Hij is met de rolstoel mee naar de cafetaria geweest en genoot van het zonneke tijdens een wandeling. Hij knustelde een vliegtuigje ineen en smart-game-de “bend it” tot voorbij het starters-niveau. Hij luisterde zelf naar de voice-mail op zijn gsm en verzond een SMS. Is da ni niks?

Een gedachte over “Dag 10 – Poezespellekes + evoluatie

Geef een reactie

