Dag 11 – kikkertjes

DSCN3478Vandaag is het zalig weer buiten en er is nog veel werk in de tuin.. Ik bel even naar de Geel om te laten weten dat ik wat later ga komen. Het deed deugd om nog wat door te doen in de vijver en als ik in het ondiep stukje sta, schuif ik uit en schep mijn botten vol water. In de bodembedekker springen de kleine kikkertjes in het rond. Ook ozze Max is natuurlijk van de partij.

DSCN3486

DSCN3479Nique is op bezoek als ik bij Eric kom. Ze heeft een supertof kaartje bij . Dries is eind verleden jaar geopereerd aan zijn enkel en hij moet ook nog steeds naar de kine. Zijn enkel is nog steeds stroef. Hij is verzot van voetbal zoals velen in zijn familie en ook zeker zijn bomma. Die heeft zelfs prime om niks te moeten missen. Als er een belangrijke match is, komen alle neefjes dan bij haar TV kijken en ze zorgt dan altijd dat er wa pintjes frisstaan.

DSCN3495  DSCN3509

Jef van os Sonja komt ook nog es langs. Hij is met Jorim zijn scooter gekomen en ik merk op dat hij toch maar klein oogskes heeft. Gisteren was het bruiloft van de zoon van zijn beste vrienden en het is nogal laat, of beter vroeg, geworden. Ik wist al wel hoe laat, of vroeg, maar hijzelf blijkbaar ni meer. Os Sonja heeft de bruidskindjes, de dochtertjes van het koppel, Liesel, Amelie en Maud,aangekleed met prachtige kleedjes die de mama van Liesbeth zelf naaide. Ook het kleed van Liesbeth en het kostuum van Stef waren met de hand gemaakt. Jef en Jorim zorgden voor  de picnic, gepland voor de zussen, broers en de hun kinderen maar wegens het slecht weer kon die niet echt kon doorgaan zoals gepland . Geen probleem voor Jef en Jorim; ze waren creatief: er stond daar ne pergola dus is hij in de fiestcafé vlakbij wat tafels en stoelen gaan vrage. Na wat aandringe en de belofte om er straks ene te gaan drinke, lukte het hen om toch nog er een tof feestje van te maken. Vooral de kinderen vonden het natuurlijk geweldig. ’s Avonds was er nog een groot avondfeest voor familie en vrienden.

Samen met Nique en Jef gaan we nog iets drinken in de cafeteria zodat we nog es uit het kamertje komen en na het eten gaan Eric en ik nog een wandeling maken buiten.

Morgen is het een speciale dag en hopelijk gaan we goed slapen vannacht.

Geef een reactie

