Eindelijk een dagje naar huis

Op tijd opstaan want ik heb beloofd aan Jef om verse croissantjes en pistolets mee te brengen voor het ontbijt. Ozzen Eric zei dat er bij den bakker op zondagmorgen altijd keiveel volk staat dus als ik om 8u bij os Sonja wil staan, moest ik zeker op tijd (om 7u) naar den bakker. Ikke dus om half 8 naar den bakker en er staat 1 klant af te rekenen en er staan 3 winkeljuffrouwen te wachten om me te helpen. Dus een kwartiertje voor op mijn planning als ik arriveer.

   Hier zijn ze al druk in de weer: tafel heel mooi en gezellig gedekt; fruitsap, chocopap, water, … kaas, hesp, confituur, hard gebakken spek, minder hard gebakken spek.. hopelijk kom ik toe met mijn pistolets. Jef zegt dat os Sonja hun elke zondag zo verwent en dat hij er serieus over nadenkt om een bed & breakfast te beginnen. Lijkt me een prima idee want het is er heel gezellig !

  Na het ontbijt staat den auto al klaar om Eric te gaan halen. Ik ga dus weer ni helpen met opruimen want ik wil naar Geel. Opruimen heb ik laatste keer ook al ni gedaan, zegt Jef… maar ja, as ge uitgenodigd word en ik heb dan ook nog voor een extraatje gezorgd dus dat moet het dan maar goedmaken.

Met de peugeot partner van os Sonja, zal het gemakkelijker zijn voor Eric om in- en uit te stappen en er is ook een hele grote kofferruimte voor de rolstoel. Het lukt zonder problemen. De weg naar huis is Eric wel stil. Het moet wel raar doen om na zoveel weken eindelijk naar huis te kunnen. Om de bewegende beelden te volgen, geeft een raar gevoel; hij is ni echt wagenziek maar wat duizelig. Hij is dan ook 7 weken kortzichtig geweest

Thuis wacht ons een superleuke verrassing🙂

Vooraleer Eric binnen iets wil gaan doen, vb in de badkamer, denk ik er even over na van hoe we dat doen want het is maar klein daar. Ik zet gewoon een stoel voor de lavabo en hij is groot genoeg om nog in de spiegel te kijken. Als ik op een stoel zit in de badkamer, kom ik net met mijn kin boven de lavabo. In de living staat de relax die Erik van os Suzy samen met ozzen Theo al enkele weken geleden bezorgde. 7 jaar geleden heeft hij hierin enkele weken geslapen omdat hij te veel pijn had en niet in bed kon liggen. In de namiddag kan hij hierin rustig een dutje doen terwijl ik opruim. Het middageten eten lukt goed: hij lepelt zelfs alleen zijn soep uit zonder te smossen en de rest is ook geen probleem. In Geel wordt hij elke dag verwend met een nagerecht en daar was ik ni toegekomen maar dan denk ik aan de pudding die we kregen van de Jan dus die komt nu goed van pas.

In de namiddag overlopen we even wat er nog dringend is, zoals onze belastingsbrief invullen, en genieten gewoon van thuis te zijn. Nog even gezellig in de veranda samen eten: zelfgebakken brood en frikadellekes. Het is alweer veel te rap tijd om hem terug naar Geel te brengen. Voor mezelf is het wel druk geweest maar dat heb ik er graag voor over. Eric is echt nen hele toffe en maakt me altijd weer aan’t lache.

  

Geef een reactie

