1ste phone home, haartjes knippen en op uitstap

Zaterdagmorgen belde Eric me thuis op om te vragen of ik al onderweg was. Het was 9u20. Omdat ik het vorige weekend heel vroeg was, ik dacht rond 8u30, hadden we afgesproken dat ik iets later ging komen. Mijn planning was om rond 10u dus in Geel te zijn maar dat was dan weer véééeel te laat.

De wagen in- en uitstappen lukt zonder problemen. Thuis loopt hij nu alleen voorzichtig rond maar ik ben steeds wel in de buurt. Als hij enkele dagen zou thuiszijn zou dit zonder problemen verlopen.  In de veranda kan hij rustig de krant lezen terwijl ik eten klaarmaak: een bloemkoolsoepje, patatte met ribbekes en broccoli. Het doet deugd om gezellig samen in de veranda te eten.

In de namiddag komen Drea en Thieu op bezoek. De knie-operatie van Thieu is vlot verlopen en hij is al heel goed hersteld. Bij de koffie proeven we een chocolade bolleke van de Jelle zijn snoepmandje; blijkbaar zit er likeur in en nog wel cognac ofzo.. da was echt keilekker🙂

 En eindelijk is het dan zover: ozzen Eric zijn haar wordt geknipt… daar is werk aan en het weggeschoren gedeelte achteraan is al mooi bijgegroeid zodat we de rest navenant kunne late bijknippe..  

We gaan vandaag ook op bezoek bij moe Gierle in de Lindeloo. Ze was aangenaam verrast. Dit had ze niet verwacht en we moesten 3x zeggen wie we waren vooraleer ze het geloofde. Aléee seg, ozzen Eric .. kunde gij dat al? Ze is echt heel blij met ons bezoek

en ook Sonja en zuster Cecilia komen ne goeiendag zeggen. Zuster Cecilia zegt altijd dat ze heel blij is om naast os moe aan tafel te moge zitte. Ze was vroeger muzieklerares en gaf ook nog les in Nederlands, Frans en Godsdienst in het middelbaar. Ze wordt volgend jaar 100 en stapt nog vlot rond en altijd goed gezind.

Terug thuisgekomen merkt Eric wel even op dat zijn schouder wa stijfer zijn maar voor de rest heeft hij geen enkel probleem ondervonden. Dit is weer een hele stap vooruit in zijn revalidatie vind ikzelf. Hij is wel strammer en stroefer en zijn lopen gaat vierkant, zegt hij zelf, want het regenweer speelt hem natuurlijk weer parten.

’s Avonds leert hij opnieuw zappen en we gaan vroeg slapen🙂

Geef een reactie

