Ritme zoeken

Een nieuwe werkweek begint al vroeg want op maandagvoormiddag gaat Eric oefenen naar het revalidatiecentrum. Het is nog even wennen om alles vlot te laten verlopen. Ik merk ook wel dat er vele dingen automatisch gebeuren waar je eigenlijk niet meer bij stilstaat: opstaan, naar toilet gaan, uitkleden, douchen, afdrogen, aankleden, tanden poetsen, haar kammen, scheren en pas dan aan tafel om te ontbijten. Maar eerst neem ik zelf ook nog een douche, afdrogen, aankleden, tanden poetsen, haar kammen, dagcrèmeke smere, … en dan koffiemachine opzetten en koffie nemen, tafel dekken met brood, boter en beleg, tassen, bestek,..  Eric smeert zijn bokes al zelf en ik help hem nog even met beleg en doorsnijden. Dan mijn eigen bokes opsmeren en ontbijten. Daarna alles terug opruimen.

We wandelen dan samen naar de buren om de vissen en schildpadden te voeieren. Daarna leest Eric de gazet en ruim ik wat op, schoenen aandoen en klaar om te gaan oefenen in Geel en ondertussen rijd ik naar de carwash en de CM.

Het is echt zalig weer en ik ga buiten nog verder doen in de vijver. Eric helpt met opruimen en gaat de lege fles cava op het kruidenrek zetten. Om hier te geraken moet hij helemaal naar voor wandelen en daarna langs de andere zijgevel naar achter en hij merkt op: als ze me hier zo zien lopen met die lege fles, gaan de voorbijgangers waarschijnlijk denken dat ik die al leeg getutterd heb nu ik zo voorzichtig moet stappen.

’s Avonds komen Peter, Greet en Maarten op bezoek. Voor Maarten heb ik een heel tof werkske: omdat er in het achterste gedeelte van onze vijver geen vissen meer zitten sinds de winter, wil ik hier toch een tiental visjes zetten nu het weer proper is. Zelf heb ik er al een 5-tal gevangen en Maarten wil dat zeker wel proberen🙂 Hij amuseert zich dan ook heel goed en speelt ook  nog met ozze Max die natuurlijk in zijn nopkes is.

Geef een reactie

