Mijn denkwereld

Moeilijk begin deze week, voor mezelf althans. Waarom moet ons dit nu overkomen? Het is ni eerlijk :-(  Eigenlijk heb ik geen reden tot klagen want IK kan wel lopen, mijn handen gebruiken en Eric is bij mij !

Desondanks doet het zo’n pijn wat Eric moet doorstaan: het lopen op een moeizame en onstabiele manier, zijn rechterarm en vooral -hand die ik nauwelijks durf aan te raken en zijn linkerarm die hij tot het uiterste inspant om te kunnen gebruiken en vooral de pijn die hij doorstaat zonder klagen; maar ook zijn afhankelijkheid, zijn wachten als hij om hulp vraagt ook al probeer ik te “zien” wat hij nodig heeft, te merken hoe sterk hij zich houdt, hoe stil hij zit te oefenen met gewichtjes, rekken en ballekes als hij in de veranda of relaxzetel zit. Ik mag dikwijls niet verder denken het moment zelf en genieten van de mooie dingen, de tijd dat we nu samen zijn. Maar ergens voel ik me soms eenzaam in mijn eigen gedachten ondanks de vele vrienden die ons bezoeken, sms’n en mailen. Soms heb ik huilbuien, vooral als ik denk aan onze toekomst want we hebben nog zoveel plannen, zoveel dromen. Bezig zijn met allerlei dingen helpt maar ik voel me soms zo moe, angstig en in mezelf gekeerd tegenover Eric vooral. Dan probeer ik dingen te plannen om me beter te voelen, monter mezelf op, maar weet dan ergens dat het toch ni gaat lukken. Maar het sociaal contact is belangrijk voor mij. Eric had hier al wat schrik voor want kent me heel goed🙂 We maken inderdaad al heel wat uitstapkes maar ik wil meer ondernemen zoals naar Antwerpen zingt op zondag of een weekendje naar zee ofzo. Maar hiervoor is Eric nog niet klaar dus moet ik echt nog wat geduld oefenen..

Er zijn ook vrienden en familie die ik altijd mag bellen maar soms wil je sterk zijn en wil je het zelf oplossen. Maar Eric voelde dat er iets mis en uiteindelijk deelde ik mijn gedachten en dat verschafte opluchting. Het gaat weer beter nu…

Een gedachte over “Mijn denkwereld

Geef een reactie

