Moeke Dekkers – in ’t ziekenhuis

Deze morgen om 8u30 moest Eric naar ’t revalidatiecentrum, dus ben ik even gaan kijken hoe het ging met os moeke. Ze was net gewassen en zag er heel moe en een beetje verdwaasd uit. Blijkbaar geraakte ze niet goed wakker want ze hebben gisteren morfine ingespoten zodat ze goed zou kunnen slapen.. Het ontbijt stond nog op tafel maar ze had geen honger zei ze, als de verpleegster vraagt of ze gaat eten. Maar even nadien mag ik dan toch een boke opsmere en dat heeft ze rustig opgegeten. De dokter is gisteren blijkbaar nog om 22u langsgeweest en rond 23u30 maar de hartslag bleef veel te hoog. Nu komt hij ook even kijken en legt dan uit dat ze haar nog iets gaan geven om het water af te drijven omdat haar nieren moeten blijven werken. Ze zullen er ook voor zorgen dat ze geen pijn meer heeft zodat ze kan aansterken. Ze is wel heel vlug moe en ik zet het bed wat hoger zodat ze wat beter ligt en dan kan ze opnieuw gaan rusten.

’s Middags ga ik even kijken of het lukt met haar eten. Ze is net even op geweest dus te moe om aan tafel te zitten. Ik laat haar even bekomen en als ze wat op adem is, zet ik haar middageten op haar tafeltje zodat ze kan eten. De knolseldersoep is lekker en ze eet alles op en ook nog een stukje patat met rauwkost en stoofvlees.. Blijkbaar was de dokter ook pas weer langsgeweest om meer medicatie te geven. Ze is een beetje suf en zal dus vlug weer een dutje gaan doen. Ik laat nog een tijdschrift achter en een leesboek en laat haar verder rusten.

Geef een reactie

