Flits tijdens een blits-bezoekje bij famiiiiiiiliiiiiiiiiiiiiie

In onze kinderjaren reden we met os moe en ozze va op zondag regelmatig naar Poederlee. Bij peet en peetre kwamen we bijeen met tantes en nonkels en neefjes en nichtjes. Ze woonden in een heel oude boerderij met een rieten dak. In de woonkamer stond een leuvense stoof en wat ik vooral heel bijzonder vond was de bedstee in de woonkamer. Dit is een bed in de vorm van een kast en verborgen in de muur door een gordijntje. Grappig maar wel gezellig vond ik dat.

Wat ook heel bijzonder is: bij mijn eerste bezoek bij Leo, Eric’s oudste broer, zie ik een schilderij van een oude schuur boven de kast hangen. Wel, wat een toeval maar nonkel Gust schilderde blijkbaar af en toe een landelijk zicht van de streek. Tijdens de vele familiebezoekjes bij Eric thuis, leerde ik nonkel Gust en tant Anna, zijn vrouw, kennen en blijkbaar was hij toch gecharmeerd door dit toeval en heeft de schilderij voor mij speciaal opnieuw geschilderd.

Neven en nichten langs os vake zijne kant z eien we nog raar of zelden. Daarom zijn er dus familiefeestjes en met ozze va zijne kant kome we 2-jaarlijks bijeen in ’t Mollenhof.

Dit jaar bracht ik een blitsbezoekje en nam een paar foto’s vooral van de kleinsten maar ook de oudjes zijn nog fotogeniek🙂

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

Geef een reactie

