O sí O no

Verleden week lukte het me niet naar de les te gaan :-( Nochtans was het echt mijn bedoeling om dit jaar extra inspanningen te leveren.

In de voormiddag met Eric naar de revalidatie en in de namiddag zou ik mijn huiswerk maken en de vorige les herhalen. Dat is de planning. Maar telkens weer komt er vanalles tussen. De pompoenesoep is op dus nog soep maken. Er staat nog een bakje met tomaten die dringend gepeld en ontpit moeten worden maar wat natuurlijk wel extra werk meebrengt. De witloofrollekes met hesp en kaassaus ondertussen bereiden en puree. Weer verkeerd ingeschat dus we kunnen pas gaan eten rond half 6. Natuurlijk begin ik me dan weer gaan op te jagen want ik ben nog niet gedouched en rond 6u ten laatste zou ik moeten doorrijden. Tijdens het eten besluit ik om thuis te blijven. Eric probeert me te overhalen maar ik blijf bij mijn besluit.

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na.

Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden.

Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden. (De Dalai Lama)

Donderdagavond zou een ontspannende avond voor mij moeten worden en dat kan pas als ik mijn les kan voorbereiden. De vervoegingen van de werkwoorden zijn ni simpel en mijn woordenschat is nog echt beperkt zodat ik veel moet oefenen. De luisteroefeningen helpen hierbij en ook de leuke dingen zoals de “struikelrijmpjes” die Lieve doorstuurt met les 4🙂

struikelrijmpjes moet je snel en foutloos lezen

zoals: Mi mamá me mima mucho (mijn moeder verwent me vaak)

en:    Pancha plancha con cuatro planchas. ¿Con cuántas planchas plancha? (Plancha strijkt met strijkijzers. Met hoeveel strijkijzers strijk jij?) 

Geef een reactie

