Kookles: Napolitaanse bûches

Terwijl ik door de kookboeken bladerde, viel dit nagerechtje in “mijn” oog.. Hier zou ik ozzen Eric es lekker mee verrassen🙂

Vanmorgen was ik heel vroeg wakker en begon dus onmiddellijk te kokkerellen. Eerst alles klaarzetten:

  • 125 gr petits-beures
  • 120 gr fondant chocolade
  • 2,5 dl slagroom
  • 2 eieren
  • 1 lepel cointreau
  • 1 lepel poedersuiker
  1. De koekjes verkruimelen met den deegrol, de room opkloppen en hierin de verkruimelde koekjes toevoegen.
  2. De chocolade laten smelten, suiker en cointreau aan toevoegen.
  3. De eieren splitsen; de eierdooiers bij de gesmolten chocolade voegen en goed gladroeren.
  4. Het eiwit stijfkloppen en door het chocolademengsel mengen
  5. Leg in de vormpjes een vel plastiekfolie en schep er de helft van de koekjesroom in, daarop een laag chocolademousse en dan de rest van de koekjesroom.
  6. Dek af met plastiekfolie en laat opstijven in de diepvriezer

Klaar

Eric is blijkbaar wakkergeworden met een lekkere chocoladegeur… maar hij moest toch nog eve geduld hebben. ’s Morgens ete wij gewoon een boterhammeke mee kaas, chocco of pindakaas.

’s Avonds haal ik 2 potjes uit den diepvries en maak voor ons beide een bordje klaar om op te snoepe bij den TV.  Eric vindt het lekker, es iets anders.. de cointreau proef je wel niet. Zelf vind ik het niet zo lekker dus zeker niet voor herhaling vatbaar. Ozzen Eric heeft dus heel de week, elke avond een nagerechtje kunnen snoepen.

Geef een reactie

