En ze blijven feesten daar in ’t revalidatiecentrum van Geel :-)

Het was gisteren zo gezellig dat ik mijn eigen nog es opofferde om vandaag nog een handje toe te steken😛 Als extraatje printte ik enkele fotootjes uit waaronder de groepsfoto van het ergo-team. De muur word t mooi versierd met deze fotokes en enkele patiënten die er gisteren ook waren, vinden het kei-plezant om hun foto te zien🙂 Het voelt echt hartverwarmend om deze mensen in de “picture” te kunnen plaatsen.

En niet alleen dit is belangrijk maar het zette de mensen ook aan om zich extra in te spannen thuis. De toppers waren zeer duidelijk: eigengebakken wafels, de creme-a-beurre taart, de cocosmousse,.. Zelf prepareerden we verse tomatensoep, hesp-groenten, hesp-ei en tonijnsalade voor de toastjes, boterhamrolletjes met kaas en zalm, maar ook zelfgebakken krieken-flappen.

Ondertussen werd er nog flink gewerkt in het centrum hoor en er werd me gevraagd een fotoshoot te maken van een kerst-koppeltje. En ongelooflijk maar waar, ik zag Celina wandelen met een wandelstok. Ik ontmoette ook nog heel wat bekende gezichten uit Meerhout waarmee ik een babbeltje deed. Spontaan werd er geholpen door patiënten en chauffeurs als de afwas opstapelde; een echt kerstfeest dus waar jovialiteit, gezelligheid en warmte troef waren.

Zo was er Germaineke die al van 8 u ’s morgens in de weer was: buffet klaarzetten, toasjes smeren, lekkere warme krieken prepareren voor de flappen, den afwas,…

Maar vandaag zou ik het echt niet bolgewerkt krijgen zonder de hulp van Leentje. Ze komt hier al vele jaren revalideren en kent iedereen. Ze ontfermde zich over de koffie, choccomelk en soep, deelde de toastjes rond, ruimde af en vulde het buffet weer aan, … kortom ze was het manusje-van-alles.

Zelf werd ik ook nog es extra beloond door het dankbare ergo-team met de lekkerste “MERCIKES” en een supertof kaartje. Dit is echt een heel mooie aanloop naar nog meer zalige kerstdagen.

Een gedachte over “En ze blijven feesten daar in ’t revalidatiecentrum van Geel :-)

Geef een reactie

