Geregistreerd als werkzoekende

Binnenkort loopt mijn loopbaanonderbreking in het kader van medische bijstand ten einde. We zijn volop bezig met aanpassingen thuis rond Eric zijn zelfredzaamheid en zelf ben ik op zoek naar een nieuwe job. Dit is weer even nakijken en informeren naar hoe dit allemaal moet. Via het sociaal bureau van mijn laatste werkgever, vernam ik dat ik mezelf al kan registeren als werkzoekende maar wel ‘zonder uitkeringen’ omdat mijn opzegtermijn nog niet ten einde is. Hiervoor hoef je zelfs met dit weer niet meer de deur uit want je kan dit gewoon online doen.

Na een telefoontje met de VDAB kreeg ik mijn wachtwoord en hulp om mijn registratie in orde te brengen. Via “mijn loopbaan” kan je je dossier vervolledigen en een CV genereren; handig toch! Dit CV kan je dan online zetten zodat werkgevers die op zoek zijn naar nieuwe mensen mij kunnen contacteren. Zo kreeg ik vandaag diverse telefoontjes van interim-kantoren die hier blijkbaar ook in geïntereseerd zijn. Via de VDAB wordt er automatisch vacatures doorgegeven die “matchen” met je profiel.

Je kan natuurlijk ook zelf op zoek gaan naar vacatures, je vindt er een overzicht over de opleidingen, begeleiding, nieuws over de arbeidsmarkt,… En geloof het of niet maar er is zelfs een 50+ consulent voor actief 50-plussers.

Mijn eerste sollicitatiebrieven zijn de deur uit, dus nu maar afwachten of er iets uit de bus komt. Morgen ga ik alvast in Herentals een proef afleggen bij Konvert Interim want zij hadden een interessante vacature.

en wat gebruik je zoal om iemand geluk te wensen?

in ’t Engels: “Cross your thumbs”  of “Knock on wood”

in Zuid Afrika: “duim vasthou”

in ’t Spaans: “cruza los dedos para que me salga bien”

in ’t Duits: “ich druecke dir die Daumen”

Geef een reactie

