Sollicitaties, irritaties,…

Gisteren werd ik uitgenodigd bij een interimkantoor in Herentals. Ik solliciteerde er namelijk voor een interessante openstaande vacature en mijn CV leek hun interessant🙂 Afspraak om 11u in ’t kantoor en dan zouden we een paar testjes afleggen, waarvoor ik een uurtje tijd zou reserveren.

Omdat Eric van half 9 tot half 11 op de revalidatie is, besloot ik om ’s morgens al mee te rijden. Weg en weer rijden met de winterwegen ga ik niet doen en ik kan evengoed wachten in de keuken. Je bent er nooit alleen en ik heb nen babbel gedaan met een man die na een operatie van een nieuwe knie goed herstelt was en momenteel naar de rugschool komt. Hij is ook nog maar 51 jaar en is al 2 jaar thuis. Met een reuma-probleem kwam hij in Leuven terecht waar hij een gans jaar in behandeling was. Momenteel is hij pijnvrij en binnenkort kan hij opnieuw aan ’t werk want er wordt hem een aangepaste job aangeboden.

Er komen meer chauffeurs een tas koffie drinken. Blijkbaar was er iemand Sinterklaas nog tegengekomen🙂 De Sint was verloren gelopen, kwam bij een moskee terecht maar daar wil hij niet meer naartoe ! Er stonden veel te veel schoene😛

Clara vraagt de chauffeur een tas koffie in te schenken maar hij heeft gene stylo en dan kan hij ’t ni opschrijven. Zo heeft ze weer geluk en moet ni betalen😛

Het gaat ook over de “kouw”, “kauw” of “kuit”: waar het het hardst vriest, lag de meeste sneeuw. In Retie zo’n 15cm, dus -15°. Bij een rolstoelgebruiker,Jan zal ik hem noemen, had een vriend den oprit sneeuwvrij gemaakt. Jan vroeg hem ook zout te strooien want hij had een zakske van 25kg in huis gehaald. Hoeveel hij moest strooien, wist zijne vriend wel want hij had da in ’t leger ook moeten doen. De Jan is wel content dat hij nu veilig met zijn rolstoel buiten kon komen en als zijne maat binnekomt, heeft hij bijna heel de zak leeggestrooid: 23 kg strooizout had hij gebruikt op 15 m². Met slechts 25 gram per m2 houdt u de toegang tot uw huis of bedrijf ijs- en sneeuwvrij!

De tijd gaat zo snel voorbij en ik krijg de gazet nog ni gelezen.

Onderweg naar Herentals is het vrij druk maar we zijn goed op tijd. Eric parkeert op de markt en ik wandel tot het bureau waar ik nog even mag plaatsnemen. Als Charlotte klaar is met haar telefoontje, ben ik aan de beurt. Ze moet haar geheugen even opfrissen want weet ni meer juist voor welke vacature ik solliciteerde. En dan gaat het vlug want ik heb pech: de vacature is al ingevuld maar niet door iemand van hun kantoor😦 Testjes komen er ook ni aan te pas en om dan toch maar iets nuttigs te doen, alé zo komt het dan toch over bij mij, gaat ze me inschrijven. Volgens mij was dat zelfs als in orde want dat had ik thuis alvast online gedaan. Na 10 minuutjes stond ik alweer buiten.

Wel, het was geen leuke 1ste ervaring met een interimkantoor: ze wisten niet wie er op de afspraak kwam, het was dus totaal onvoorbereid en de job was al ingevuld. Mijn GSM-nummer stond nochtans op mijn CV zodat ze me had kunnen verwittigen en me een rit naar Herentals had kunnen besparen. Rustig en vriendelijk blijven lachen en genieten van het autoritje naar huis met de schone sneeuwlandschappen.

Vandaag had ik dan weer een brief voor een aanwervingsprocedure waarvoor ik wel geslecteerd ben en een telefoontje van een bedrijf dat wel geïntresseerd was in mijn CV. Afspraak volgende week maandag🙂

4 gedachtes over “Sollicitaties, irritaties,…

  1. Veel succes Rita! Bij ons op het werk is een interessante vacature, maar standplaats Mechelen, is niet zo goed voor jou hé?
    ik ben trouwens wel voor het annonieme solliciteren, niks zo frustrerend om telkens afgewezen te worden voor één bepaald kenmerk waar je dan nog niks aan kunt doen. Annoniem solliciteren zorgt er voor dat werkgevers tenmiste al uitgedaagd worden om ruimer te kijken..
    Maar ieder zijn mening🙂
    groetjes,
    Ann

Geef een reactie

