Opstart renovatiewerken: koele berging schilderen

Zoals gepland, zijn we volop bezig met een grote opknapbeurt van onze woonst. De livingkasten hebben een nieuwe bestemming omdat we ze ni verkocht krijgen tegen een schappelijke prijs. We hebben gemeten en geprakkiseerd en besloten om onze koele berging opnieuw in te richten. Onze wandkast kan daar een mooi en nuttig plaatske krijgen.

Even nagekeken welke verfpotten er nog op zolder stonden. De overschot van de slaapkamers kunnen we mengen zodat we een tof zonnig kleurtje bekomen🙂

De ploegbaas zal me instructies geven van hoe we dit best aanpakken. Echt leuk om te doen, zo samen. Eric is wel heel geduldig want ik ben helemaal niet zo handig. Eerst even voordoen: met de elektrische schroevendraaier alle vijskes losmaken en de schappen afbreken; daarna alle kottekes bijplamuren. Als het hard is, even voorzichtig bijslissen en daarna alles stofvrij maken zodat het schilderen kan beginnen.

We beginnen met het plafond en ik zal op de bovenste tree van de ladder moet gaan staan om eraan te kunnen,n dus even mijn hoogtevrees opzij zetten. pfff. Eerst de hoek met de borstel want met de rol kan je er ni volledig aan en dan met de rol. Blij dat het maar enkele m² is want boven mijne kop werke, is ni plezant😦

’s Anderdaags als Eric naar de revalidatie is, doe ik het plafond voor de 2de keer en klaar.

In de namiddag begin ik met de muren en dus eerst ook met de borstel voorzichtig de boord aan het plafond.. proberen een recht lijntje te krijgen en het plafond niet te raken… daarna met de rol verder naar beneden. Dat gaat zo goed vooruit. Aan de deur is ’t weer eve prutse met de borstel maar het is heel plezant om te doen. De verf dekt goed en na een uurke zijn we klaar🙂

Onze samenwerking lukt prima. Eric vond dit altijd een leuk werkske en ik kan het nu volledig begrijpen🙂 We zijn content met het resultaat

Geef een reactie

