Uitzendkantoren-vloot

Het aantal uitzendkantoren is enorm dus er zullen toch wel vele openstaande vacatures zijn🙂 Werkgevers nemen liever via interim iemand in dienst. De proefperiode wordt dan vervangen door een inloopperiode via uitzendkrachten. Het voordeel is dat je kan uittesten dat het bedrijf, collega’s of job je wel ligt. De werkgever kan zich laten overtuigen door je motivatie en leergierigheid.

Een greep uit de uitzendkantoren-vloot:

  •  Accent Select Services,
  • Adecco Office
  • Konvert interim
  • Manpower
  • Randstad
  • Secretary Plus
  • Start People
  • Synergie
  • T-interim
  • Unique
  • Vedior
  • Tempo-team

Inschrijven in elk kantoor? Voorlopig begin ik te solliciteren voor interessante vacatures die ik op de site van de VDAB terugvind. Automatisch ga je dan jobs vinden via interimkantoren waar je dan uitgenodigd wordt.

Mijn eerste kennismaking met het interimkantoor in Herentals was helemaal niet zoals verwacht.  Eerder deze week kreeg ik een uitnodiging van Accent Jobs na een sollicitatie voor een job die in hold stond. De ontvangst was hartelijk en Gitte verwende me zelfs met een lekkere tas koffie.  We overlopen mijn CV die er volgens haar heel goed uitziet. We hebben zelfs in hetzelfde bedrijf gewerkt🙂  Ze werkte eerder zelf een korte periode als internieurverzorgster bij Tokheim. Er volgen enkele testjes op de computer. Eerst een persoonlijkheidstest en daarna een oefening met een namenlijst. Ondertussen probeerden Gitte mijn vroegere werkgevers te bereiken om zich te informeren over mijn prestaties op de werkvloer.  Uiteindelijk vertelde ze mij dat er momenteel geen enkele openstaande vacature was voor een administratief bediende maar mijn CV staat nu open voor alle accent-kantoren in de buurt streek en ze zullen me zelf contacteren bij eventuele interessante jobs. Afwachten dus maar.

Als ik de vacatures overloop, merk ik op dat er verschillende aanbiedingen staan voor eenzelfde job.

Medewerker facturatie

Je staat in voor het telefonisch onthaal van klanten. Je helpt hen op vriendelijke wijze verder met vragen/klachten omtrent facturatie. Problemen waar je zelf geen raad mee weet, geeft je door aan de desbetreffende afdeling, volgens de gegeven richtlijnen. Je verzorgt de administratieve opvolging van de klantencontracten per mail/fax of post. Mogelijke verbeteringen stel je voor met het oog om maximale klantentevredenheid na te streven.

Verwacht: ervaring hebben in callcenteromgeving, Perfecte kennis van het Nederlands, kennis van het Frans een pluspunt, klantgerichtheid, positieve ingesteldheid, dynamisch, enthousiast, doorzetter, zijn een aantal van jouw troeven, Je beschikt over een uitstekende schrijfvaardigheid, Je legt de nodige flexibiliteit aan de dag en bent assertief, leergierig en stressbestendig, werken in teamverband spreekt je aan, je beschikt over een goede pc-kennis

1 Call agents, klantendienst of 1 Inbound agents, klantendienst

Je beantwoordt en lost vragen en klachten op van klanten in verband met  facturatie, op een klantvriendelijke manier. Je escaleert problemen en vragen van klanten die je zelf niet kan behandelen, volgens standaard programma, richtlijnen en procedures. Je verzorgt de administratieve opvolging van de klantencontacten per mail, fax of post. Je neemt initiatief in het voorstellen van mogelijke verbeteringen van onze klanten met het doel een maximale klanttevredenheid na te streven. Je verzorgt de administratieve input ter vervolledigen van het klantenbestand.

Profiel: Nederlands, alsook het Engels! Je bent zeer klantgericht en positief ingesteld. Je bent een vlotte, dynamische en enthousiaste persoon. Aangename telefoonstem en luistervaardig. Flexibel en stressbestendig, Assertief en leergierig, Teamplayer, Snel aanpassingsvermogen, Goede kennis PC, je bent onmiddellijk beschikbaar.

Deze vacature betreft allemaal het call-center van Mobistar. Verschillende uitzendkantoren trachtte me al te overhalen dus ik besloot me toch beter te informeren en maakte een afspraak bij Plus Uitzendkrachten. Ook hier werd mijn CV overlopen en werd nog meer uitleg verschaft over de job. Het is een langdurige opdracht met een leerperiode van 3 weken met weekcontracten via interim. Werkuren van maandag tot zaterdag van 8u tot 22u (in shiften) en ZONDAG van 10u tot 18u30., alsook op feestdagen (in shift / beurtrol). Loon volgens barema en kans op vaste aanwerving. Ook hier gaat een test aan vooraf op de computer. Eerst opnieuw de persoonlijkheidstest en daarna een proef met het alfabet, logisch denken. Nadien krijg je een brief over een klant die een verzekering wil afsluiten voor zijn wagen en via een info-scherm kan je de gegevens die je nodig hebt opzoeken en de codes invullen die hieraan verbonden zijn. Leuke testen en ik ben helemaal klaar binnen de voorpgestelde termijn. Een uurtje nadien krijg ik de resultaten in mijn mailbox : Testresultaten Plus – Mobistar. Geslaagd dus want het is OK als je binnen de gemarkeerde velden gepresteerd hebt🙂

Intussen informeerde ik al bij een vriendin die er werkte over de werksituatie. Het is werken in een zaal met een 50-tal collega’s verdeelt in blokken van 10 bedienden wat wel gezellig is. Ik hoorde wel dat je een deadline hebt van een aantal minuten per gesprek en een bepaald aantal klanten die je dagelijks moet verderhelpen. Oeps ni simpel dus en stresserend werk. Blijkbaar staat deze vacature al een jaar op de site dus blijft dit eventueel wel een optie mocht er anders niks uit de bus komen.

Geef een reactie

