Geluksdag: Eric jarig en een toffe job voor mij

Vandaag is ozzen Eric jarig en zijn kadoke staat natuurlijk klaar🙂

Het zal een drukke dag worden. Gisterenavond ontving ik immers nog een telefoontje van Gitte: of ik nog op zoek was naar een job. Ze had een interessante vacature van een bedrijf in Laakdal. Tuurlijk was ik geïntresseerd. Om 9u40 werd verwacht voor een sollicitatiegesprek bij het bedrijf LODEWIJCKX te VEERLE.

Je staat in voor het onthaal van bezoekers, je beantwoord hun vragen met een glimlach en behandelt ook alle telefoons in verschillende talen (engels / frans / duits / nederlands). Tevens sta je mee in voor het opstellen van de uitgaande facturatie. Je bent gedreven, nauwkeurig en administratief sterk onderlegd. Wat betreft talen, kan je jezelf vlot in het Engels, Frans en Duits uitdrukken.

Veel tijd bleef er ni over om mijn huiswerk te maken maar via de website kon ik me alvast wat informeren over het bedrijf: een eiproducten-producent. Verse eieren, vloeibare, gekookte en gepelde eieren vinden dagelijks hun weg naar vele klanten.  De grote know-how, de toegepaste technologieën, de strenge kwaliteits-controles en de voortdurende focus op vernieuwing en klantgerichtheid maken van Lodewijckx een geprefereerde partner voor vele toonaangevende voedingsfabrikanten, banketbakkers, slagers, vleeswarenbedrijven, traiteurs, deegwarenproducenten, chefs van keukens en grootkeukens.

Kathleen, de kantoorverantwoordelijke van Accent, stond reeds te wachten op de parking als ik arriveerde. Ze begeleidde me naar binnen en zo kon ik alvast even een 1ste impressie maken van het bedrijf. Het gebouw was aveel groter dan verwacht. We werden vriendelijk ontvangen en op weg  naar een lokaal op de 1ste verdieping, kreeg ik de kans om een kijkje te nemen in het magazijn. Kathleen informeerde me dat dit een familiebedrijf was met een 80-tal werknemers. Ik kon al een blik werpen op enkele producten die in dit bedrijf geproduceerd worden en ik maakte kennis met de zaakvoerster die helemaal in ’t wit gekleed was, volgens de hygiënische regels omdat ze rechtstreeks uit de fabriek kwam. Het gesprek verliep heel vlot en ik vertelde haar wat over mezelf en mijn administratieve ervaringen. Na een half uurtje was het gesprek beëindigd en eigenlijk had ik er een goed gevoel bij. Beneden  gekomen, zag ik nog 2 sollicitanten en ik merkte onmiddellijk op dat het veel jongere kandidaten waren… Afwachten dus maar.

Iets voor de middag belde Gitte me op mijn GSM: ze vonden me de beste kandidate🙂 Dus toch? Nog even afwachten want er moeten nog wat administratieve zaken geregeld worden. Om 16u heb ik nog een afspraak voor een sollicitatiegesprek in Hasselt, en vraag Gitte dan ook om me voor 15u iets te laten weten. Thuisgekomen voel ik me eigenlijk niet zo super; wat duizelig en hartkloppingen.. van de stress zeker. (Later bleek dus dat ik Eric zijn pilleke tegen de zenuwpijn had ingenomen). Het is al vlug tijd om naar mijn volgende afspraak te vertrekken en ik ben nog maar net vertrokken als mijn GSM belt: Gitte! Ja hoor, ik heb de job🙂 Joepi, het is dus een echte geluksdag vandaag.

Ik ben echt supercontent en als ik mijn contractje ga tekenen, verwen ik Gitte met lekkere paaseikes. Dat is toch het minste dat ik voor haar kon doen.

2 gedachtes over “Geluksdag: Eric jarig en een toffe job voor mij

  1. Hey Eric, nog van harte gefeliciteerd (ben een beetje laat met mijn wensen, maar ben ook een tijdje ziek geweest.

    En Rita, ik wens je veel geluk met je nieuwe job. Hoop dat je het naar je zin ga hebben. Maar daar twijfel ik niet aan.

    Veel succes voor jullie beidjes, jullie verdienen het echt van harte!

    Groetjes,
    Mayta

Geef een reactie

