Mijn 1ste werkweek na 10 maanden thuiswerk

Verleden maandag was het zover: na tientalle sollicitatiebrieven, sollicitatiegesprekken en inschrijvingen bij allerlei interimkantoren vond ik een nieuwe job. Tijd om mij opnieuw aan te passen en te organiseren na 10 maanden thuiswerk.

Ik ontving alvast vele SMS’kes van vrienden en familie:

  • Proficiat! jij verdient dat !
  • Da’s goei nieuws, ik zal voor je duimen
  • Proficiat! en maandag al. Nu moet ge seffes nog rap zijn om thuis alles rond te krijge🙂 Go for it
  • Proficiat! ’t zal er druk zijn tege Pasen. Das heel rap da ge een job gevonden hebt. Typisch Rita, ze doet het toch maar weer!!!
  • Proficiat! da’s echt super goei nieuws
  • Proficiat! ben heel blij voor jou.
  • Waaw, tof zeg. klinkt wel sjiek é zeg receptioniste.. kzie je al helemaal zitte met een mantelpkje, gelnageltjes en zo’n headset aan… nee da zal wel een toffe job zijn want ik denk alweer ad voordelen: waar zitten er veel eieren in? PANNEKOEKEN OF COURSE!! Da bakken ze daar elke dag, zeker🙂
  • Ferm. Ik ben blij voor jou. Succes hé. Zeg, wel vriendelijk zijn tegen de mensen hé want dat is voor u echt een probleem.. Grapje hé! Ze hebben het groot lot met je gewonnen
  • Da’s inderdaad super nieuws: terug aan de slag!
  • Veel plezier op je nieuwe job morgen

Maandagmorgen om 9u stond ik aan de receptie bij de firma Lodewijckx. Ik maakte kennis met Christel en Lindsay, mijn nieuwe collega’s en met  Ann, Marc, Guido en Jarno van de logistieke afdeling. Verder zijn er natuurlijk ook nog Iris, Kim, Marieke,…

Christel en Lindsay helpen me op weg met mijn eerste taken en het is best ingewikkeld. Dit maakt het natuurlijk ook wel spannend en ik noteer dan ook alles in een schema zodat ik deze nota’s kan raadplegen. Al doende leert men, dus na enkele dagen klasseer ik zelfstandig de bestelbons, de transportdocumenten, leveringsnota’s, … Het is een internationaal bedrijf en er komt heel wat administratie bij kijken aangaande leveringen van onze eier-producten in Frankrijk, Duitsland, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Griekenland, Malta,.. zelfs in Dubai.

De telefoons worden voorlopig nog opgenomen door Lindsay zodat ik me goed kan concentreren op mijn papierwerk. De uitzonderingen op de uitzonderingen worden stilaan makkelijker te herkennen maar ik merk nu wel op dat ik de dingen begin te verwisselen: was het nu bij de leveringsnota dat er een extra kopie nodig was, of bij de factuur? Chauffeurs komen documenten brengen en ophalen, de telefoon rinkelt,… Saai is het in elk geval niet🙂

Deze week werden we getrakteerd door de jarige Christel op woensdag en Jarno op donderdag… Njammie.. en er staat ook altijd een mandje met koekskes, wafeltjes of paaseikes voor wat extra energie indien nodig. Maar ik ga zeker proberen me niet te motiveren om te snoepen want ik ben eigenlijk wel een zoetebek. Een fles water, lekkere groene thee drinken en af en toe een koffieke, vers fruit, een yoghurtje,…

Dinsdag zie ik Kathleen van Accent, die al even komt checken of alles in orde is en ook Gitte belde me om even te informeren hoe alles verliep. Eigenlijk had ik helemaal ni verwacht maar Accent interim is dan ook mijn werkgever.

Donderdagmorgen ben ik helemaal ni uitgeslapen, pfff.. Ge begint da serieus gewaar te worden, tussen 6u15 en 6u30 opstaan ipv om 8u. Dinsdagavond kon ik het nog opbrengen om een uurke te gaan fitnessen maar voor de rest was deze week “mijn keske uit” ’s avonds. Mijn weekend begint vrijdag om 15u00 dus da’s wel een echte meevaller.

Geef een reactie

