Etentje met Vrolijke Cunina-vrienden

Kurt miste onze gezellige avondjes en stelde voor om nog es af te spreken met onze Filipijnen-reisgenoten. Deze reis droeg immers bij tot een hechte vriendschapsband. Zaterdag spraken we al af met een klein gedeelte van ons groepje en ik kon het dan ook ni laten om voor iedereen een paaseike mee te brengen zodat we ook volgende keer worden uitgenodigd😛

Volgend jaar wordt er een nieuwe Cunina Filipijnen-inleefreis geprogrammerd en we willen ons zeker opofferen.

Wat een geluk dat het verslagske zomaar naar mijne mailbox doorgestuurd werd want met deze gezellige bende op stap gaan, doet me telkens weer vergeten wa water bij mijne wijn te doen… ni dak er niks meer van afweet hoor ma ik zou ’t alvast zo schoon nu kunnen opschrijven:

Ann laat dus alvast weten dat het geplande weekend van 15/08 voor haar past.  Als de brave echtgenote die ze is, heeft ze het eerst aan haar man gevraagd (ha ha met haar kun je lachen hé! :-)  ) en hij vond het, na het zien van de foto’s van vorige zaterdag, wel oké.

en dan vertelt Ann verder: ik moet er wel bij zeggen dat ik  niks heb gezegd over de zevenvoudige eisprong van Rita, ook niet over de “stadswandelingen met dolk” van Frankie, niks over het feit dat Jeanine op vakantie hotels in brand steekt,  en over de manier waarop “sommigen” hun bikini dragen heb ik ook maar niet uitgeweid. Ook het feit dat het tot na middernacht geduurd heeft voor we Kathleen konden uitleggen dat ze zich niet bij de Chinees bevond (voor mij een nummer drie, of anders een nummer 10 of,.. ) leek mij  niet zo relevant.

Volledig verslag van zaterdagavond kon ik toch niet doen, want daarvoor stond ik te vaak buiten om te “smoren”, zoals jullie weten.

Ik  heb gewoon verteld dat Frankie zijn gitaar heeft bovengehaald, dat we met zijn allen “vrolijke vrienden” hebben gezongen, iets waar de baas van de Flore ons nog voor getrakteerd heeft.. Dat Kathleen veel water bij de wijn gedaan heeft en dat er, als Eric er bij is, toch niks kan gebeuren (daar hij zelfs op vakantie steeds alert is en niks vermoedende, rustig lezende toeristen beschermt tegen plaatselijke tsunami’s) Al maak ik me een beetje zorgen om Eric, want hij heeft me in vertrouwen verteld dat Rita nog een heel karton eieren bij hen in de frigo heeft staan…

En natuurlijk is er ook de immer rustige  Kurt, (die we zaterdag naar zijn auto hebben zien rennen, in plaats van wandelen, van pure opluchting? ) Hij vertelde me (tijdens het smoren) nog dat hij het nu wél overweegt om mee te gaan naar de Filipijnen. De kans om mee “vrolijke vrienden” te kunnen zingen, en hiermee de hele Aziatische wereld te verbazen, kan hij gewoon niet laten liggen. En daarbij komt nog dat Kathleen heeft toegezegd om, meteen nadat we voet aan de grond gezet hebben in Manilla, klaar te staan met een plateau San Miguel. (en dit terwijl ze dit zelf niet lust, wat een zelfopoffering!)

Dus..vrolijke vrienden!,  op naar Leuven en Gent en Manilla! (hmmm, als ik nog mee mag na deze mail?)

Een gedachte over “Etentje met Vrolijke Cunina-vrienden

Geef een reactie

