Tunnelvisie of toeval

Vandaag eindigde mijn 3de werkweek bij Lodewijckx. Ondanks de extra drukke periode en minimum aan personeel krijg ik de kans om mij goed in te werken.

Maar is het toeval of breng ik ongeluk, zoals Jarno me al liet horen😛 Een tunnelvisie, noemen ze dat blijkbaar, het interpreteren van een verzameling waarnemingen.

  • het kopiemachine doet niks meer tot na een onderhoud
  • de frankeermachine kon niet meer worden gereset nadat ik op een foutieve toets drukte
  • een collega voelde zich ziek en haar zoontje ligt in ’t ziekenhuis met het rota-virus
  • een andere collega hare nek zit vast en ze moest dus ook thuisblijven
  • de server lag er een dag uit
  • het koffiemachine in de vergaderzaal stopte niet op tijd zodat mijn tas overliep en als ik de keukent loop voor servietjes , valt de klink van de deur😦
  • en ten slotte bleven nog meer collega’s ziek thuis

Ondanks dit alles leer ik iedereen beter kennen en heb het gevoel dat het goed zal klikken.

  • men verdedigt mij als ik een document in een foutief postbakje leg: “Rita is slecht in name onthoude”
  • Op logistiek neemt men de telefoon op met “u spreekt met de  braafste limburger onder de limburgers”
  • Chauffeurs komen scharrelen op den bureau
  • Iemand was misdienaar en vertelt ons over de rituelen van Pasen
  • De muziek van K3 wordt niet geapprecieerd ’s morgens. Teveel drukte, vroeg ik, kunde ni goe ruste hier?
  • Eén van de collega’s is hier verleden jaar begonnen op mijn verjaardag; daarom is hij nu ongelukkig😛

Mijn job wordt ook steeds meer uitgebreid:

  • de 1ste week mocht ik de hoorn van de telefoon opnemen, maar niet als de telefoon belde
  • een postbakje op mijn bureau; Ann is de 1ste die er iets inlegt (en ook de enigste waarschijnlijk)
  • Een vuurdoop bij het opnemen van telefoontjes al voor mijn telefoonlijstje klaar is
  • bellers denken dat ik de vorige telefoniste ben of haken in als ze mijn stem horen
  • het klassement vlot al goed en ik ken al vele klanten bij naam
  • Bezoekers ontvangen, evt begeleiden naar de vergaderzaal en voor een drankje zorgen
  • eiprijzen printen en het mailverkeer volgen zodat ik evt mijn steentje al kan bijdragen nu Lindsay er niet is
  • Kennis van onze ei-producten opdoen want worden dan ook een 14 miljoen eieren per week verwerkt. Zo vertelde Eric dat er op de revalidatie in Geel eieresalade gemaakt werd. De hardgekookte eieren werden naar de ergo gebracht die ze daar dan konden pellen. Eric zat er ook net te oefenen toen opgemerkt werd dat er een sterreke in het ei gegraveerd was. Da vonde de dames echt chique en de ergotherapeute merkte op dat het dan ook eikes waren van heel speciaal kiekes, wat men gewoon geloofde🙂 Eric deed er nog een schepke bovenop en vertelde hen dat die kiekes een “sterregat” hebbe en da hadde ze nog nooit gezien! Wel ik heb da efkes nagevraagd en dat is helemaal ni waar😛 Het zijn namelijk gepasteuriseerde eikes van bij Lodewijckx, dus eikes die 100% veilig zijn om te eten. Ze zijn salmonella-vrij en zelfs de eierschaal is kiemvrij.

Geef een reactie

