Ântwârpe zingt

Luc en Ilse gingen al enkele keren meezingen op de zuiderdokken in Antwerpen. Dit jaar zouden we er ook bij zijn. Ik wist eigenlijk ni goed wat te verwachten. We vertrokken tijdig en vonden een plaatske op een terras bij Modest op de Waalse Kaai vlakbij de ingang van het plein.

Om 18u begon het voorprogramma en ondanks de hitte stond er blijkbaar al heel wat volk op het plein. Er werd zo’n 35.000 man verwacht dus besloten we rond 19u een kijkje gaan te nemen. Het optreden van Wim Leys & @fundum zou het publiek al wat in de stemming brengen en we zochten een plaatske in de schaduw. We keken alvast even in ons gazetje met de teksten. Ik had echt ni gedacht dat er zoveel volk zou komen opdagen, jong en oud. De familie Rieberghs waren ondertussen ook gearriveerd en rond half 9 begonnen we eraan. Onder leiding van Marc D’Hollander en een koor met 200 zangers start het feest. In het begin zingen we stillekes maar ni lang. En wat een opkomst! Om zo samen te zingen is echt ongelooflijk tof. Op het scherm worden toffe beelden getoond van het publiek. Da’s echt lachen en we zingen mee uit volle borst, het ene liedje al wat makkelijker dan het andere. Allerlei soorten muziek komen aan bod van kleinkunst, musical, antwarpse volksliekes, klassiekers, vlaamse liedjes,… We amuseren ons hier gigantisch en we komen zeker terug.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Liedjes die we meezongen:

1. Waterloo – ABBA
2. Het land van Maas en Waal – Boudewijn De Groot
3. Sweet Caroline – Neil Diamond
4. De allereerste keer – Rita Deneve
5. Stand by me – Ben E. King
6. Vonken en vuur – Clouseau
7. I’m a believer – The Monkees
8. Zij heeft stijl – De Kreuners
9. That’s amore – Dean Martin
10. Ik hou van U – Noordkaap
11. I’m into folk – The Radios
12. I follow rivers – Triggerfinger
13. Veel te mooi – Erik & Sanne
14. Wake me up before you go go – Wham!
15. Hey Baby – DJ Ötzi
16. Lat mie moar lopen – Willem Vermandere
17. Ik mis je elke dag – Luc Steeno
18. Rood – Marco Borsato
19. Do Re Mi – Julie Andrews
20. Yesterday – The Beatles
21. That’s the way I like it – KC & The Sunshineband
22. Als marktkramer ben ik geboren – Eddy Wally
23. Country roads – Hermes House Band
24. Heb je even voor mij – Frans Bauer
25. Summernights – John Travolta & Olivia Newton-John
26. Ik neem je mee – Gers Pardoel
27. Liefde voor muziek – Raymond van het Groenewoud
28. Les filles du bord de mer – Arno
29. Ga met me mee – Bart Van den Bossche
30. You’ll never walk alone – Gerry & the Pacemakers
31. Vlieg met me mee – Paul De Leeuw
32. Gangnam style – PSY
33. Laat de zon in je hart – Willy Sommers
34. Vrolijke vrienden – Nonkel Bob
35. Les lacs du Connemara – Michel Sardou
36. Thank you for the music – ABBA
* Lichtjes van de Schelde – Bobbejaan Schoepen
* Ântwârpe – De Strangers

Geef een reactie

