Proefperiode ditjes en datjes

De tijd vliegt voorbij en sinds 1 oktober ben ik nu in vaste dienst bij Lodewijckx.

Tijd dat ik een update doe van alle ditjes en datjes van de laatste maanden:

  • ze noemen me: Rati, Lindsay aan den telefoon, Veerle op de mailtjes
  • stylo schrijft niet dus mag je naar huis maar N wil ni overpakke. Die is hier al een weekje nu en da’s toch de beste manier om iets te leren, niet? Ge krijgt dan gewoon alles op uwe nek.
  • ze weet ni veel maar soms wel iet.. dat is haar algemene kennis
  • smokkelwaar.. tussen de rollen etiketten steek ik in’t midden een stuk cake. Zo kunnen we ook es proeven van Charlotte’s bakkunsten.
  • de magazijniers schudden elke morgen handjes; wat een geluk dat ze ni kussen
  • L is mijn reddende engel. Ik krijg mijn .pdf bestand niet open tot ze naast me staat.
  • We hebben een nieuwe klant en de naam klinkt naar een recept: La pasta di…
  • ik zen blijkbaar goed in kadookes geven.. documenten in collega’s postbakjes leggen
  • het postbakje is ontploft
  • Geachte Heer Habip.. is da geen konijn? ah neen, da’s een Rabbit
  • J heeft een echt doktersgeschrift
  • Wa zou C nu gaan snoepen? dees ni, weg….. Dit, daar heb ik geen goesting in.. ik neem een ontbijtkoek om 15u????
  • Den dag gaat weer goed vooruit: good afternoon zeg ik ’s morgens.µ
  • J fleurt de bureau op met een fris bloemeke en als ik de pottekes soigneer: zoude ni beter in nen bloemenwikel gaan werke?
  • De cartridge vervangen in onze printer is gelukt maar alles wat geprint wordt is zwart geveegd. K lost dit even op door in de printer te blazen
  • De buurvrouw van L is bevallen van een dochterje Louise en zo noemt ook de kat van A
  • Mijne rug doe alleen zeer as ik krom moet.. da’s ni dikwijls dan😛
  • een paa keer per dag ga ik de stilte breken op logisitiek als ik ga frankeren
  • Na een weekje verlof , hemme ze me gemist
  • om een hondje klein te houde, moet ge hem whiskey geve … ik bedoel dan ni de kat van L hoor, die ook Whiskey noemt
  • poolse les met de magazijniers: DZIEKUJE (spreek uit: t zen koeje) wil zeggen Dank U;    piątek (spreek uit: PIOONTEK) wil zeggen VRIJDAG

28/05/2013 – Wij zijn bijgeraakt met ons werk en alle kasten zijn opgeruimd.

  • het werk wordt verdeeld door een beurtrol en vanaf nu wordt ik dus mee ingeschakeld. Ik ben wel wa zenuwachtig maar mijn collega’s stellen me gerust: binnenkort doet ge alles met uw ogen dicht.. Vanaf nu mogen de collega’s babbelen en gaan ze mij ni meer horen
  • iemand zegt me aan de telefoon: ge klinkt as een jong veuleke .. (hij moest es wete)
  • op een zonnige namiddag worden we even afgeleid door 2 witte vogeltjes die zitte te vogele !
  • de schrijnwerker komt binne en C zegt tegen hem: de printer print zwart! dieje jonge gaat daar ni veel aan kunne verhelpe.
  • een duif zit mij blijkbaar te bespiede ook al is er ni veel te zien aan mij
  • L maakt een kaartje voor mij waarop ze telkens een stempeltje zet als ik goei punten heb. Bij een volle kaart mag ik wat lekkers snoepen
  • A komt ni meer en ik zit even aan haar bureau in de mail iets op te zoeken. Tussendoor zeg ik zo dat ik hier nu elke voormiddag kom zitte en iedereen werd daar heel stillekes..
  • J zit met nen berg !
  • of ik mijn muis aan ’t verluchtte was?? die lag omgekeerd op mijn bureau
  • ik loop tegen iedereen op; behoefte aan ne knuffel zeker
  • het leek alsof er een heel klein ventje naast de vrachtwagen stond die vlakbij ons raam geparkeerd was.. het was de schaduw van C.. dringend koffie nodig
  • we doen hier water bij de koffie ipv bij de wijn
  • werkhandschoenen worden verstopt door regelmatig op andere plaatskes te leggen.. We kunnen ze ook es bij L achter haar truitje steken. Zou da opvallen als ze dan op Quasimodo lijkt?
  • We krijgen een mail aan van donderdag en ’t is nog maar woensdag
  • K zingt ’s morgens: Kuike Piet van M&M
  • dindag 2/7 word ik gedoopt en ’t is nu vrijdag en nog altijd feest.. ze moge content zijn dat ze een goei hebbe gevonde, ook al moet ik het zelf zegge
  • K adopteert een poesje. Haar konijntje heeft er geen schrik van. Poes Diva en Konijn Melo. K gaat ze goed opvoeden
  • ik krijg telefoon, ik neem op en de beller zet MIJ in wacht. Normaal zet ik de beller in wacht
  • Het bosjesmanneke P komt ons een bezoekje brengen. Hij heeft rooi beskes bij van de goei soort “Jonckheere”. Hier kunde confituur van make maar ze zijn iets zwaarder om zo te ete. Van 5 kg hebt ge 3kg sap. Hij leerde vandaag 62j geleden, zijn vrouw kennen. Hij was 18 en zij 25. De reden dat ’t zo’n goei is: een antiek ding behoudt zijn waarde hé. De naam bosjesmanneke komt omdat hij via een paadje tussen de coniferen tot bij ons komt.
  • J heeft het recept van een heel lekker slaatje: 12 rode pepers (ontpitten hoeft niet).. het moeste iegenljk een speciale soort zijn en nu heeft hij vandaag wa buikpijn.
  • chauffeur rijdt voor ’t eerst met een collega mee  en als ze ’s avonds terug zijn mag hij de camion afspuiten met de spriet… oeps in zijn taalgebruik is de spriet, zijne piet
  • ik heb de hoofdprijs van grappigste receptioniste van ’t jaar. Iemand belt om info en ik geef door aan de betreffende dient en leg uit waarom men belt.. OK, zegt mijn collega,… oeps wa moet ik nu doen? Wel ik mocht hem doorgeven…   nog een ander keertje moet ik doorschakelen naar een gsm.. collega neemt op.. ik zeg wie ik aan de lijn heb en waarvoor hij belt.. collega antwoord: mmmm Jaaa… en hij wil eigenlijk nog iets zeggen maar ik heb al doorgeschakeld. Oeps
  • broodjes worden gebracht en M belt.. kom, kom, kom,… zoals in een echt kiekeskot
  • op documenten die ik print wordt nog steeds Veerle afgedrukt, ook al werkt die al een hele tijd niet meer bij ons.. we zullen maar denken dat ’t de plaatsnaam is eh
  • komkommerweetje: mannelijke komkommers zijn dikker. Als ge zaad uit een pakske koopt, kiest ge normaal een pakske waar er veel zaadjes in zitte. FOUT.. veel zaadjes dus goedkoper en mannelijk!
  • iemand belt vanuit landn° 0060 , Maleisië. Hij zou een mailtje sturen en vroeg mijn naam… hij zal mij toch ni gaan kopen?
  • J, een vakantiewerker heeft lange darmen, zegt  ze.. als ze nu nog es iets fouts doet, gaat ze ontploffen en er zit nog veel in haar darmen..
  • ze zegt nog dat, als ze ermee bezig is, lijkt het allemaal juist
  • Tomorrow zegt J tegen de magazijnier en begin te zingen: tomorrow, tomorrow,…
  • is er nog een alcohol-stift?
  • in ’t 6de kon Jarno zijne naam nog ni schrijven. Op al zijn examenpapieren schreef hij Jarno maar zijn wettelijke naam is Janot + een lange achernaam. Nu zouden zijn toetsen niet gewettigd zijn. Hoe die meiskes da vroeger dede met moeilijke namen, weet ik ni, zei hij. Die moesten de naam zelfs op een doekske naaien.
  • Als ik mijn kaft openleg op bureau kan men er moeilijk langs en ik zeg tegen J.. trek je buik in da’s goe voor de buikspieren.. maar J heeft altijd weer zijn antwoord klaar: pffff heb ik da dat nodig? Perfect body
  • K uitdrikkingen op 1 dag: koude jas aan, uit de sloef geschoten, gaat ze op ’t muurke zetten en as ’t me ni aanstae, muttet’ wisse
  • Gitte van Accent lacht altijd als ze opbelt.. ze vindt dat ik een grappig stemmeke heb zeker🙂
  • Y vraag veel klein geld thuis en haar man zegt, blijft daar maar werken.. gewoonlijk vraagt ge de kaart of briefkes
  • J zingt: ik ben een sympatieke limburger en grappig ook… hij wil zeker opvallen bij Y
  • ozze printer is kapot en nu moete we alles opschrijve
  • er zitte dikke bosduiven in de bomen, ocharme die bome
  • op maandagmorge moeten we ne keer extra gape maar da komt omdat de kuisvrouw hier iets in ’t water gedaan heeft gedaan
  • Rita brengt me van de wijs..
  • het innerlijke telt.. dan had ik maar binnenhuisarchitecte moeten worde
  • sjeik Asjad belde en ik was vereerd.. misschien was da wel ne rijke oliebaron ofzo maar helemaal ni.. Sjeik is ginder ver maar ne naam as hier jan en piejereke

Hopelijk kan ik de eerstvolgende maanden nog vele toffe notities maken op mijn werk

Geef een reactie

