Hoe warm was de Cunina-wafelverkoop

Ook december bleef de verkoop van de Mina-wafels goed lopen.

De deur-aan-deur verkoop in’t weekend bracht serieuze positieve resultaten. Het is echt uitzonderlijk dat iemand geen pakje koopt. Meestal opent de man de deur en die lust wel een wafeltje … even vragen aan vrouw en kinderen of ze akkoord zijn met chocolade-wafels. Er is ook een supergelukkige kersverse oma-voor-de-eerste-keer die me binnen inviteerd; een tiener alleen thuis die spijtig genoeg geen centjes heeft; mensen die werken bij een bedrijf dat Cunina sponsport of die zelf een petekindje hebben en ongelooflijk maar waar: een bejaarde man die nog een extraatje gaf nadat ik hem uitgelegd had wat cunina eigenlijk juist doet🙂

Met mommy An proberen we nog om op de zaterdagmarkt in Geel onze wafels te verkopen. We hebben een behangtafel mee om ons standje op te bouwen wat uiteindelijk ook lukt met wat hulp van enkele voorbijgangers. Het weer zit ni echt meer en blijkbaar was ons plaatsje vorige week ook bezet door een wafelverkoper… De opbrengst valt wat tegen maar.. wie het kleine niet eert…

Rond de middag had ik afgesproken bij tuincentrum Pelckmans in Lommel maar je merkte dat het publiek vandaag niet echt zijn wafelendag had. In totaal was het toch een dag van 77 pakken wafels🙂

Dan toch nog een super meevaller van meer dan € 200,00
Van Den Broeck recycling uit Oud-Turnhout wil hun klanten met eindejaar een attentie geven. Dit jaar wilden ze dit graag combineren met een sponsering aan een goed doel. An Van Den Broeck had de wafelverkoop opgemerkt bij Decatlon en kwam op het idee om wafels uit te delen. Ze contacteerde het Cunina-huis in Geel en kreeg onze contactgegevens. Eric dus nog een keertje naar de mina-bakkerij voor lekkere verse wafeltjes die hij dan bezorgde in Oud-Turnhout.

Kurt, een mede-inleefreiziger van de Filipijnen wil ook nog een doos en dan zijn er ook nog mijn collega’s van Lodewijckx. De Rudy vraagt nog een extra formulier want hij wil gerust een handje toesteken… Hopla 75 pakken verkoopt hij zomaar even..

Op de Femma-kerstkoffie mag ik uiteindelijk ook nog mijn wafeltjes verkopen. Er zijn heel wat bestellingen dus dat weet ik ongeveer wat ik in mijn koffer moet laden. Maar ik ben geveld door de griep dus dit feestje gaat niet door. Gelukkig is er dan nog mijn geweldige zus die even langskomt om de wafeltjes te verdelen en nog es 2 dozen extra verkoopt.


Zonder het eigenlijk op voorhand allemaal uit te dokteren, ontstond er een superteam voor deze actie. Familie, vrienden, collega’s, ex-collega’s, bedrijven, mede-Filipijnen-inleefreizigers… enorm bedankt allemaal.

Maar zonder ozzen Eric zou het helemaal ni gelukt zijn… 1x en soms zelfs 2x per week naar de Mina-wafelbakkerij om de voorraad aan de vullen, foldertjes halen in het Cunina-huis, leveringen,… en ’s avonds mee de boekhouding bijhouden.

De Koning Boudewijnstichting houdt alles netjes bij. Tegen het einde van de actie ontvang ik een mailtje met de vraag hoe de actie verloopt en of je al een schatting kan maken van de opbrengst.

Wel het resultaat was toch zeer warm: uiteindelijk konden we 1.800 euro overschrijven op de rekening van de Koning-Boudewijnstichting voor Cunina.

4 gedachtes over “Hoe warm was de Cunina-wafelverkoop

  1. Fantastisch Rita & Eric, hoe jullie je inzetten voor dit goede doel. Ik ga volgend zeker jaar nog beter mijn best doen om deze wafels bij Tokheim bij iedereen aan de man te brengen. Een hele dikke proficiat.

Geef een reactie

