Ruwbouw van de eetkamer is klaar

De operatie gisteren is heel vlot verlopen. Om 9u arriveerden we en mijn kamer was gereserveerd. Ik kreeg een mooi schortje en het duurde niet lang vooraleer ze me kwamen halen. In de voorbereidingskamer werd alles voorbereid: er werden vragen gesteld om er zeker van te zijn dat de juiste patiënt behandeld werd, een infuus werd aangelegd en dan was het afwachten. Dr Claeys kwam nog even langs om even uit te leggen wat er juist ging gebeuren en dan was het zover. Ik werd naar het OK gereden in mijn bed en mocht daar op een andere tafel klauteren. Er werden nog wat voorbereidingen gedaan en dan mocht ik gaan slapen. Toen was het ongeveer half 11 en de operatie zou toch een 3,5u duren maar daar heb ik niks van gemerkt.

Ik werd wakker met een zuurstofmasker en had redelijk veel pijn. De verpleegster zorgde voor pijnstillers die al vlug zijn werk deden. Rond 15u30 was ik terug op mijn kamer waar Eric zat te wachten. Ik voelde me eigenlijk prima en kon ook al goed babbelen. Pijn voelde ik eigenlijk niet, enkel als ik mijn lachspieren wat hevig gebruikte, voelde ik het wat trekken op mijn hoofd. Blijkbaar zitten er toch een 15-tal haakjes in. Dr Claeys kwam even langs en vertelde me dat hij heel wat bot bijgevuld had in mijn bovenkaak en een rechtse sinuslifting heeft gedaan. Veel ijs leggen om de zwelling tegen te gaan en 14 dagen niet snuiten. Voor de rest antibiotica nemen en zachte voeding. Mmmm lekker: ijsjes, yoghurt, soepjes, puree,… ik zal zeker niet verhongeren. Ik vroeg hem nog even of hij mee op de foto wou en dat was ingebrepen🙂

De nacht duurde lang omdat ik dikwijls wakker werd. De ijszakken moesten vervangen worden of het infuus was leeg.. Rond 7u een SMS’ke van ozzen Eric en nadien nog vele sms’kes:
– is’t meegevalle? ‘k Spring in ’t weekend wel es binne
– doe zo verdr
– laat het ontbijt smaken en we duimen dat alles goed geneest
– goe ruste en nadien oefenen om de telefoon op te nemen
– doe da nog goed eh
– hopelijk valt het vervolg ook goe mee; laat de brokkenpap smaken
– fijn dat het zo goed gaat en nu kan het elke dag maar beteren

Ik mag nog even naar Dr Claeys en er wordt nog een foto gemaakt. Er zit in mijn bovenkaak een heel rasterwerk van pinnen dat het bot op zijn plaats dient te houden. Na een 3-tal maanden zullen we weten of dit goed ingegroeid is.

Rond 11u30 is mijn chauffeur er en ik ben toch content dat ik thuis in mijne zetel kan liggen. Er is nog lekkere pompoenensoep en die smaakt verrukkelijk. Voor het avondete bestel ik tagliatelli met zalm want dat kan alleen ozzen Eric zo lekker klaarmaken.

En nu zit ik hier alweer mijn blogje bij te werken. Super toch.

Geef een reactie

