Nieuwe tandjes en een nieuwe jobaanbieding

Sinds eind mei zijn mijn nieuwe tanden in de maak.

Eerst neemt Liese een afdruk met een heel vieze pasta in aardbeiensmaak want dat is de beste smaak die er is, zegt ze me. Ik moet dit zo’n 2-tal minuten in mijn mond houden, zodat er een afdruk ontstaat. Even niet nadenken want als ik begin te “voelen” in mijn mond, met mijn gedachten, krijg ik braakneigingen. Oef, wat kunnen 2 minuten lang duren.

Enkele dagen nadien mag ik opnieuw in een pasta bijten en moet ik dit iets langer in mijn mond houden en de 3de keer dat ik langsga is mijn prothese bijna klaar. De kleur van de tanden moet gekozen worden en Liese zorgt ervoor dat mijn tanden netjes in het midden van mijn mond staan en dat mijn beet in orde is.

Donderdagavond, 5 juni mag ik mijn nieuwe tandjes gaan passen en het is een hele mond vol.. Liese moet nog wat bijslijpen want hier en daar is er wat te veel druk. Het zal wel even wennen zijn om te spreken en te eten. Gelukkig kan ik nog een dag oefenen vooraleer ik me buitenshuis begeef. Zaterdag gaan we immers op schoolreis met Eric zijn leeftijdsgenoten uit Gierle.

Vrijdagavond mag ik nog even langs Liese komen om een kleine aanpassing. Het is best meegevallen enkel op één punt is mijn tandvlees wat rood en is dus nog wat slijpwerk nodig. Liese wenst me nog succes met de nieuwe job in de huisartsenwachtpost en tussen het slijpwerk door, vertel ik haar dat ik nog verder op zoek ben naar een deeltijdse job voor de weekdagen. En het is echt niet te geloven, maar in de praktijk zijn ze op zoek naar een nieuwe tandarts-assistente. Erna, de oprichtster van de praktijk, komt even toelichten wie ze eigenlijk zoeken en ik mag mijn CV doormailen.

Geef een reactie

