Carrière-switch

Dat zou nu het toppunt zijn: heel mijn leven gesukkeld met mijn tanden en nu gaan werken bij een tandarts. Afwachten maar.

Dinsdagavond belt Erna me op en donderdagavond hebben we een afspraak. Ook Peter, de praktijkmanager, is aanwezig. Ze bieden me een IBO-opleiding als tandartsassistente aa. De tandartsassistent heeft verschillende taken: ze assisteert tijdens de behandeling, ontvangt patiënten, plant afspraken in en assisteert bij de administratie in de praktijk. Zij houdt zich dus bezig met organisatorische zaken, maar mag onder toezicht van de tandarts ook een aantal handelingen uitvoeren.

IBO-opleiding is een opleiding op de werkvloer van de werkgever. De cursus zal zich vooral richten tot “de omloop”..wat dat ook mocht wezen. Uiteindelijk werd me dat toch duidelijk. Het kabinet van de tandarts moet, telkens een patiënt klaar is met de verzorging, opgeruimd worden, instrumenten stereliseren, nieuwe materialen voor klaarmaken. De tandartsassistent is verantwoordelijk voor een goed verloop van de organisatie in de tandartspraktijk.

Het is wel een hele boterham maar een nieuwe uitdaging die ik niet kan afslaan.

Geef een reactie

