Succesvolle sollicitatie als onthaalmedewerker bij WPZK

Sinds maart ben ik opnieuw werkloos en dus ging op zoek naar een nieuwe job. Dit was even aanpassen maar samen thuis met ozzen Eric maakte het wat plezanter.

Het werd een intens zoeken via interimkantoren, VDAB-site, advertenties,… De papierenstapel werd alsmaar groter en al vlug werd het een hele administratie met meestal negatieve reacties als antwoord van mijn brieven of aangaande een sollicitatiegesprek. Maar het merendeel van de sollicitaties zijn zelfs onbeantwoord bleven. Pfff soms was dit wel heel deprimerend.

Half april solliciteerde ik voor een job als onthaalbediende bij een opstartende huisartsenwachtpost. Het leek mij wel iets voor mij en na een 1ste gesprek met Mieke, de verantwoordelijke, was ik nog meer enthousiast🙂 Er vonden nog testen plaats en ik werd uitgenodigd voor kennismaking met de voorzitter dr. Teughels. Op 7 mei kreeg ik een positief mailtje: wij nemen je graag op in ons team🙂

Begin juni werden we gevraagd voor een personeelsmeeting, kennismaking met de collega’s en de nieuwe wachtpost. Het is op de Molseweg, een 8-tal km van bij ons. Mieke heette ons welkom en er werd ons heel wat toegelicht. Het wachtgebied van de Regio Zuiderkempen, de functies en het takenpakket van onthaalmedewerkers receptie & dispatch, chauffeurs, software, planning,… een hele boterham.

En vandaag mocht ik even gaan uittesten of ik alles begrepen had🙂 Een 4-tal uurtjes meedraaien op het onthaal was heel intens. Gelukkig had ik een leuke collega die met veel geduld en humor mij op weg hielp. Patiënten inschrijven, telefoontjes opnemen, afrekenen,… woow. Mieke had gelijk🙂 ik kreeg de kans niet om de ganse koffiepot leeg te drinken. Maar het werd een leerrijke ervaring en ik kijk er alvast naar uit om volgende week mee te draaien voor mijn volgende praktijkles.

Geef een reactie

