Opleiding kransen versieren

Enkele weken terug mocht ik bij de vrouw een ex-collega langskomen voor een avondje kransen-maken-les. Jaarlijks nodigt ze de buren uit voor een knutselavond en ik was blij dat ik op de uitdodiging ingegaan was🙂

Alle plaatskes aan de lange tafel werden al vlug ingenomen en het was er gezellig druk. De buren hadden mekaar heel wat te vertellen en zo zou ik nog es niet-patiënten-verhalen horen, dacht ik. Maar nee hoor, de ziektegeschiedenis van echtgenoot, broer of zus zijn altijd een dankbaar onderwerp. Van Guido krijg ik een update van de ex-collega’s zodat ik weer een beetje mee ben met hun reilen en zeilen.. Omdat ik geen kans kreeg om afscheid van mijn collega’s te nemen, had ik er nog weinig van gehoord.

De kransen zijn supermooi. Ik maak de kleine, witte krans maar de meeste maken de krans met lichtjes. Aan beide kransen is veel werk, maar je moet er eigenlijk niet bij nadenken en met een lekker glaasje wijn en lekker stukje zelfgebakken appeltaart, erbij lukt het des te beter. Zelfs de Guido steekt een handje toe🙂

Ik vind mijn kransje echt heel mooi en ik ga het zeker nog versieren met parelmoerspelden. Dat maakt het helemaal af. De andere krans is ook heel sjiek en ik kan nog een grote ring mee naar huis nemen zodat ik die zelf ook nog kan maken.

Geef een reactie

