Naar spoed met uitdrogingsverschijnselen

Donderdagnamiddag afspraak bij de huisdokter. Zo ziek als ik me voel… waarschijnlijk een buikgriep dus pillen tegen diaree en veel drinken is de remedie.

Drinken, yoghurt, beschuitje, wat ik ook doe.. niks wil in mijn lijf blijven. Ook vrijdag betert het niet en zaterdagmiddag zijn mijn pillen op dus ik breng een bezoekje aan de dokter van wacht. Normaal moest ik dit weekend werken dus Nathalie heeft mijn shift overgenomen. Leuk haar nog es te zien maar ik had liever het moment zelf gekozen. De dokter zegt me enterol te nemen en verder veel te blijven drinken, liefst water met zout. Maar niks helpt en als ik iets drink, loopt het nu recht naar beneden, of ik moet blijven platliggen.

Zondagmorgen, zie ik het echt ni meer zitten en besluit langs spoed te gaan. Ze kunnen me misschien wat vocht toedienen en medicatie want volgens mij neem ik hier niks van op. Diagnose: uitdroging ten gevolge van een virale darminfectie en maagontsteking. Een infuus met vocht en medicatie moet mij er terug bovenop helpen. Ik verwacht een nachtje blijven maar het loopt helemaal anders.

Maandagmorgen komt de assistent van Dr Valgaeren even kijken hoe het gaat. Het infuus zal enkele dagen moeten blijven om alles terug op peil te krijgen. Dit had ik echt niet verwacht. Het zal uiteindelijk vrijdagmiddag worden eer ik terug naar huis kan.

Ondertussen heeft Eric dezelfde verschijnselen. Vrijdagnamiddag komt de huisdokter langs en de diagnose is idem dito.

Zo liggen we hier dus met zijn twee op de sofa sinds vrijdag. Mijn eten lukt beetje bij beetje maar mijn maag blijft nog gevoelig. Ik zal nog een weekje nodig hebben om aan te sterken.

Hopelijk verloopt het voor Eric vlotter maar zoals het er nu uitziet, vrees ik dat er voor hem ook een opname inzit. Nog steeds kan hij geen voedsel of vocht vasthouden ondanks de antibiotica die onmiddellijk opgestart werd.

2 gedachtes over “Naar spoed met uitdrogingsverschijnselen

  1. Hallo rita
    wat erg dat jullie daar nu alle 2 liggen en nog niet veel beter bent ik moet nog wachten op de scan morgen hopelijk is het dan zeker en kan ik dan ook naar huis
    ik wens jullie veel sterkte
    grtjes sonja

Geef een reactie

